1 Laatst bewerkt door taartenbakster krista :) (22-04-2012 07:03)

Onderwerp: Voetbal communietaart Ferre

het moest een voetbaltaart worden en ik zag het helemaal niet zitten, vond het totaal niet leuk om te maken, geef mij maar prinsessentaarten :). Omdat het voor de communie was wilde ik ze niet te druk en kitcherig maken. Het resultaat mag er toch zijn... mochten er mensen zijn die iets herkennen, ik heb hier wel wat inspiratie opgedaan, waarvoor dank :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RQZPYZLH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HL6AWTKW.jpg

2

Re: Voetbal communietaart Ferre

leuk zeg, moest eerst 2 keer kijken bij je onderwerp ....

pullewuppie schreef:

leuk zeg, moest eerst 2 keer kijken bij je onderwerp ....

oei... zie het nu ook... de o is weggevallen, heb het even gemeld blijkbaar kan ik dat zelf niet veranderen...

4

wat een mooie taart!
Wat is het doeltje goed gelukt, mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? ik moet deze week ook een doel maken, maar die van mij lukt niet zo goed....

NootjeM schreef:

wat een mooie taart!
Wat is het doeltje goed gelukt, mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? ik moet deze week ook een doel maken, maar die van mij lukt niet zo goed....

tuurlijk mag je dat vragen... ik ben hier ook verschillende keren opnieuw begonnen, het mislukte steeds.. ik heb een goal gemaakt van stevig karton, deze goed ingestrooid met poedersuiker, vervolgens de doelpalen uitgerold en op het goaltje gelegd, dan een lapje ter groote van de achterzijde uitgesneden en daar allemaal kleine vierkantjes uitgestoken. Voor de zijkanten de vorm uitgesneden en ook hier vierkantjes uitgestoken, wel een beetje bij gesneden met een mesje omdat je vanboven afgeronde vierkantjes nodig hebt. Dit alles aan de palen geplakt en laten drogen. En heel hard gehoopt dat ze wilde loskomen van het karton :)

Als je geen klein vierkant vormpje hebt kan je ook fondant uitrollen en repen maken, maar dat duurt veeeeel langer...

Ik hoop dat het je gaat lukken, succes!

6

bedankt voor de uitleg, morgen ga ik dat eens proberen!

7

Goed gemaakt zeg! Heel mooi  :thumb:

En vetbal, dat ken ik ook niet ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!