Onderwerp: Cakepopssssss
Zomaar nog wat cakepops van de afgelopen weken. Ze zijn allemaal van chocoladecake met frostings van caramel, nutella en cacao:

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Cakepopssssss
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zomaar nog wat cakepops van de afgelopen weken. Ze zijn allemaal van chocoladecake met frostings van caramel, nutella en cacao:

Mooi Vooral die blauwe, de foto is ook zo mooi genomen 
wauw!
Ik ga vanmiddag mn eerste cakepops proberen met de maker. Gebruik jij die ook? En wat zijn jouw handelingen voor het werken hier van?
Hoi daar krijg je trek van als je dit ziet.
Kun jij mij misschien vertellen hoe je die frostings (caramel, nutella en cacao) maakt, vooral die blauwe vind ik erg leuk om met mijn zoontje te maken, doe je hier kleurstof doorheen ofzo.
zien er top uit zeg! Ben ook benieuwd naar je tips/howto.
Hallo dames,
Bedankt voor jullie (snelle!) reacties
Ik draai de ballen allemaal van zelf gebakken, verkruimelde cake waar ik dan een mengsel van mascarpone met suiker en evt. een smaakje aan toevoeg zoals bv cacaopoeder. Je kunt er ook pure Nutella, jam of wat verder lekker is erdoorheen mengen. Als het maar plakt
Ze mogen niet te smeuig worden omdat ze anders makkelijk van hun stokje vallen
Ik heb de cakepopmaker staan en ook 1 x gebruikt maar ik heb het gevoeld dat ik 'genept' wordt. Voor mij blijft het dan maar cake met een laagje chocolade
Natuurlijk kan je de cake dan ook op smaak maken maar toch.....
Verder gebruik ik voorgekleurde chocolade of witte chocolade waar ik een kleurstof op oliebasis aan toevoeg of mijn 'normale' kleurstof waar ik dan flo-coat van Americolor aan toe voeg omdat de (vette) chocolade niet goed mengt met de kleurstof die op waterbasis is. Met flo-coat voorkom je dikke klonten
Belangrijk is dat je de chocolade langzaam opwarmt. Ik doe steeds de helft van wat ik nodig heb opwarmen op 600 watt in de magnetron. Steeds rondes van 30 seconden. Als het dan vloeibaar wordt doe ik er steeds nieuwe melts bij tot ik genoeg heb. ik ben daar soms wel 10 minuten of langer mee bezig!
Als alles vloeibaar is maar nog te dik, je moet yoghurt hebben, dan doe je er een schep crisco bij. Opwarmen en roeren en voelen of je er iets mee kunt.
Volgens mij is geduld, de tijd nemen en langzaam opwarmen de truc
Succes!!!!
Anneke bedankt voor de uitleg, maar ik lees dat je er melts voor gebruikt. Zijn dit die candy melts die ze ook in allerlei kleurtjes hebben. Kun je het ook gewoon met een plak gewone chocolade doen of gaat dit niet?
Hoi Monique,
Ik gebruik zowel de voorgekleurde melts als gewone chocolade die ik evt. zelf kleur. Vindd emelts wel errug makkelijk 
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Cakepopssssss