1

Onderwerp: Suikervrij biscuit

Eindelijk is het mij gelukt om een lekker suikervrije te maken!!
Het heeft me 20 eieren gekost en een hoop geduld, maar dan eindelijk een recept. Vond het lastig om op dit forum een goed recept te vinden trouwens.

Voor een ronde FME bakblik van 20 cm doorsnede:

7 eieren
187,5 zelfrijzend bakmeel
37,5 gr maïzena
225 gr Oerzoet (= suikervervanger, verkrijgbaar bij de meeste reformwinkels) info over Oerzoet: http://voedzo.nl/geen-suiker/suiker-is- … nging-toe/

Voorbereiden:
Bakblik invetten, heteluchtoven op 175 graden voor verwarmen.

1. Splits het eiwit van het eigeel, zorg dat er geen eigeel per ongeluk bij het eiwit komt.
2. Klop het eiwit met Oerzoet minstens 10 minuten in een kom die in een bak met heet water staat. Als je een keukenmachine gebruikt, de eieren vooraf even in warm water leggen.
3. als het goed is kun je de kom nu op z'n kop houden en blijft de massa in de kom.
4. Voeg het eigeel toe en mix nog 2 minuten.
5. Voeg beetje voor beetje door een zeef het zelfrijzend bakmeel en maïzena door de luchtige massa (voorzichtig!) spatelen (niet mixen!). je moet er handigheid in krijgen door het bakmeel goed rustig te mengen, spatel net zo lang er geen bakmeel meer te zien is (check de bodem).
5. Vul het ingevette bakblik minstens voor 2/3 met het beslag.
6. Zet het in voorverwarmde oven en check na 30 minuten met een sateprikker of het biscuit droog is. Als de bovenkant donkerbruin begin te kleuren en de binnenkant nog niet gaar is, kun je het afdekken met aluminiumfolie en per 5 minuten de baktijd verlengen.
7. als het biscuit klaar is stort je deze direct op een taartrooster.

En je hebt een heerlijke suikervrij biscuit!  :lol:

Ik heb helaas nog geen goed recept of suikervrije marsepein gevonden die goed rolbaar is voor een mooie taart. Als iemand het gouden ei heeft gevonden, zou ik het graag willen weten!

2

Re: Suikervrij biscuit

Oerzoet is ook suiker, alleen niet gerafineerd. Maar sommige mensen kunnen het idd gebruiken. Als je niet suikervrij hoeft is het iig gezonder!!! :Y

Bedankt voor het delen!

If life gives you lemons, make lemoncurd.