1

Onderwerp: [SPOED] Funcakes praline hazelnootvulling schift!

İk heb een bestelling voor morgen met hazelnoot smaakje. Nu heb ik vandaag funcakes praline hazelnoot vulling gekocht en is mij verteld dat het ook door de slagroom kan. Nou het is tot 2x toe mislukt!  O-)

Nu heb ik nog 1 bakje slagroom en die moet ik dus niet weer verprutsen! Dus help a.u.b.......

1e keer aangevette slagroom gemaakt, opgeklopt zoals altijd, niet aan de hand.. Zodra ik de hazelnoot vulling erdoor roer gaat hij schiften!
Anderhalf uurtje ongeveer in de koelkast gehad, en nogmaals zachtjes doorgeklopt maar er veranderd niets...

2e poging
Ook de hazelnoot vulling in de koelkast.. Alleen de slagroom opgeklopt, hazelnoot vulling erdoor en ja hoor! Weer het zelfde verhaal.. Geschift  O-)

Zoals ik al zei, heb nog 1 bakje slagroom... Wie heeft er de gouden tip??!!

Groetjes Hulya

2

Re: [SPOED] Funcakes praline hazelnootvulling schift!

Schiften komt vaak door een temperatuur verschil tussen de componenten. Zorgen dat ze op dezelfde temp zijn kan al helpen. Het zou volgens mij wel gewoon doorelkaar moeten kunnen zonder schiften.

3

een gouden tip: familie maken
eerst een beetje slagroom[1/4] bij de praline ,goed mengen en dan door de rest van slagroom spatelen
denk dat het dan toch wel moet lukken

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

4

Bedankt voor de tips dames!
Het is uiteindelijk gelukt.. Mn laatste bakje slagroom in 2 delen gebruikt. 1e helft mislukte weer bij het mengen van de praline hazelnoot vulling..
2e poging heb ik de slagroom net niet helemaal opgeklopt, toen de vulling erdoor en toen helemaal opgeklopt.. En dat is uiteindelijk gelukt!!

Nu heb ik alleen niet genoeg voor de 2 taarten die ermee gevuld moesten worden :D  dus om 8 uur sta ik voor de supermarkt voor een bakje slagroom..
Maar ik weet in ieder geval hoe het WEL lukt  ;)

Bedankt!!

5

Succes en graag gedaan!

6

als je het geschifte mengsel even een beetje warm maakt dan komt het altijd goed. Bv. door de kom even in warm water te zetten. Zelf heb ik een fohn in de keuken, die gebruik ik om de kom wat te verwarmen tijdens het mixen. Je hoet het mengsel niet weg te gooien als het geschift is, het is prima in orde, het mengt alleen even niet  :) .