1

Onderwerp: Champagne botercrème (mix)

Dag allemaal,

Al een tijdje ben ik (in gedachten) bezig met het feit dat ik voor volgende week meerdere taarten moet maken. Na veel lezen, heb ik besloten champagnecrème te maken. En omdat er o.a. oudere zwangere mensen op de feestjes komen, heb ik besloten dit te doen door het water in de botercrème mix te vervangen voor prosseco.

Omdat ik nog weinig taarten heb gemaakt, geen ervaring heb met botercrème mix en het wel heel veel ineens is, toch maar even dubbelchecken.

- Ik heb prosseco van de Aldi gekocht, ik kan het water in de mix gewoon hier voor vervangen toch?

- Hoeveel botercrème (mix in grammen) heb ik nodig voor 2 taarten van 25cm bij 35cm? En hoeveel voor een ronde vorm van 24cm (of de drielaagsvorm van de AH). Ik wil 2 lagen vullen...

- Ik wil vanavond de biscuits bakken, de botercrème (vulling) en ganache (afsmeren en evt. laagje vulling) maken. Dit kan ik gewoon in de koelkast bewaren en dan morgen vullen, afsmeren en bekleden toch? Vervolgens gooi ik ze in de vriezer.

Alvast bedankt! Ik vind het gewoon heel spannend... omdat het grote hoeveelheden zijn.

2

Re: Champagne botercrème (mix)

Waarom neem je een vulling met alcohol als er oudere en zwangere mensen komen? Beter de patidess champagne nemen die bevat geen alcohol.

3

Re: Champagne botercrème (mix)

Biggeltaart schreef:

Waarom neem je een vulling met alcohol als er oudere en zwangere mensen komen? Beter de patidess champagne nemen die bevat geen alcohol.

Er is 1 zwangere, en zij vind het niet erg om 1 slokje champagne binnen te krijgen. De oudere mensen die aanwezig zijn vinden alcohol absoluut geen probleem  ;)