1

Onderwerp: Basisrecept cupcakes blijft mislukken!!

Zoals de titel al zegt.. steeds als ik het basisrecept voor cupcakes aan houdt, dan mislukken ze. Ze worden wel mooi van vorm, maar ze smaken naar boterkoek. De verhoudingen kloppen echt, m'n man heeft er bovenop gestaan, geen twijfel mogelijk :nooo . Maar weer mislukt!!

Er staat wel dat je moet mixen op middelhoge snelheid, ik heb een keukenmachine met 4 standen en heb m op de 2e stand staan. Misschien toch te langzaam waardoor ik in totaal dus te lang gemixt heb?
Krijg je dan zo'n boterig cakeje?

Help... :grr:

2

Re: Basisrecept cupcakes blijft mislukken!!

Beslag voor cake en cupcake moet echt maar heel kort mixen als de bloem er eenmaal doorheen zit. Mixen op de laagste stand tot het ongeveer gemengd is en dan stoppen (advies is vaak 4 minuten, maar vaak is 1 minuut al voldoende). Dan wordt het wel luchtig.

3

Ow pff ik ben om 20:45u begonnen met mixen en om 21:40 ging het laatste beetje bloem erin :o .
Had wel 4x zoveel gemaakt, omdat ik veel cupcakes moest maken. Maar kan zo gewoon weer opnieuw beginnen, misschien toch maar een mix halen :/ .

Welk recept gebruik je en wat voor keukenmachine heb je?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Mag ik je even voorstellen.. mevrouw muts en meneer flapdrol.. hoezo je kan beter als je moe bent, geen recepten gaan verdubbelen :s .
Ik had het standaardrecept gebruikt voor 12 cupcakes.
Vervolgens dacht ik het x4 te hebben gedaan, maar ik had de boter, suiker en zelfrijzend bakmeel perongeluk x8 gedaan en de melk en eieren wel gewoon x4.

Inmiddels mooi beslag en de eerste lading staat in de oven :Y .

hihi :o

ik heb je even gemeld, je staat in de verkeerde rubriek..

fijn dat ze nu wel gelukt zijn, en dan weet je in ieder geval ook hoe je boterkoek moet maken :+

I never met a calorie I didn't like....

7

Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk  is bedoeld voor het showen van je creaties.
[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Ow ja, natuurlijk.. ach als je dan toch aan het mutsen bent, moet je het gelijk goed doen he O-)

9

Juud1981 schreef:

Mag ik je even voorstellen.. mevrouw muts en meneer flapdrol.. hoezo je kan beter als je moe bent, geen recepten gaan verdubbelen :s .
Ik had het standaardrecept gebruikt voor 12 cupcakes.
Vervolgens dacht ik het x4 te hebben gedaan, maar ik had de boter, suiker en zelfrijzend bakmeel perongeluk x8 gedaan en de melk en eieren wel gewoon x4.

Inmiddels mooi beslag en de eerste lading staat in de oven :Y .

hihi :o

:lol:  :lol:  :lol: Geweldig! Sorry hoor, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die zoiets overkomt. Toen ik voor de eerste keer mijn biscuit ging maken, had ik 10x !!! de hoeveelheid water gebruikt  :shh: . De volgende dag bij poging 3, maar eens goed gelezen  ;) !

Succes en veel plezier met versieren!

Gr.
Sandra