Onderwerp: [FEEDBACK] Eerste strik
Beetje een knalkleur. De lussen hadden misschien wel wat breder gemogen? Wat jullie? Jammer van die scheurtjes hè, als ie droog is, vermom ik dat nog wel. Heb ik het verder goed gedaan? Of is het te slordig?

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » [FEEDBACK] Eerste strik
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Beetje een knalkleur. De lussen hadden misschien wel wat breder gemogen? Wat jullie? Jammer van die scheurtjes hè, als ie droog is, vermom ik dat nog wel. Heb ik het verder goed gedaan? Of is het te slordig?

ik vind de knalkleur erg leuk juist....
de scheurtjes... heb je de lussen laten drogen in de vorm van een lus of plat als stroken?
groet
Nee wel in de vorm van een lus, netjes op de zijkantjes. Was ik misschien te langzaam?
Ik heb er trouwens tylose doorgedaan, 1 gr op 85 gr fondant. Wat een onsmakelijk spul is dat zeg, niet lekker!
De knalkleur vind ik ook erg vrolijk 
Persoonlijk vind ik de lussen nogal dik. Dat is misschien ook de reden van de barstjes.
Een beetje vergelijkbaar met het vouwen/oprollen van een blaadje papier of een stuk karton. Hoe dikker het is, hoe sneller er scheurtjes in komen.
Ik zou niet weten hoe je die barstjes nog (onzichtbaar) kunt wegwerken. Ga je de strik gebruiken op een taart of was ie gewoon om lekker te oefenen?
Oh te dik. Ja dat zal het zijn.
Hij is niet speciaal ergens voor, ik was gewoon lekker aan het fröbelen
. Misschien kan ik er met icing allemaal hele kleine stipjes op maken, zo over de scheurtjes heen. En als dat lelijk wordt gooi ik hem wel gewoon weg. 
ja te dik zou het ook kunnen zijn. is het marsepein of fondat?
De lussen zijn inderdaad te dik. Ik gebruik meestal fondant waar eigenlijk geen tylose doorheen hoeft, of een klein beetje. Wanneer ik er wel tylose doorheen doe ga ik gelijk aan de slag. Laat de tylose dus niet inwerken omdat ik er dan helemaal niks mee kan en de kans op scheurtjes is zo groter.
En de kleur vind ik juist wel leuk. Heb al meer lussenstrikken in deze kleur gemaakt 
Ik vind in de eerste plaats dat je heel netjes gewerkt hebt. De lussen zijn allemaal mooi strak en er zijn geen rafeltjes van het snijden.
De knalkleur vind ik ook helemaal leuk.
Ik dacht meteen nog aan polka-dots om de strik te versieren, en eventueel een randje tegen de rand van de lussen plakken (zal nog moeilijk zijn nu die al in elkaar zit).
Ja vind hem mooi, misschien iets te dik maar vind het knap. Ik ga vanavond een strik proberen voor een taart voor volgende week. Eens kijken of ik dit ook kan. Ga ook proberen een randje langs de lussen te maken.
@Esther68 wat een top tip om gelijk wat te doen als je de tylose erdoor hebt gedaan dat het droogt als je klaar bent. Ik vond het ook altijd zo stug als je het een dag had laten liggen. Super ga het vanavond gelijk toepassen.
Dank jullie wel. Het is fondant met tylose. (Ik gebruik liever marsepein - lekkerder.) Succes Susan met je strik. Wat ik me altijd afvraag: zo'n randje langs de lus, heb je daar niet zo'n sugargun voor nodig, of gaat dat ook gewoon met de hand?
Dank jullie wel. Het is fondant met tylose. (Ik gebruik liever marsepein - lekkerder.) Succes Susan met je strik. Wat ik me altijd afvraag: zo'n randje langs de lus, heb je daar niet zo'n sugargun voor nodig, of gaat dat ook gewoon met de hand?
Ja met een gun krijg je een mooi gelijk sliertje zeg maar en met de hand wat lastiger maar het is het proberen waard. Misschien als je voorzichtig met je smoother erover heen rollen dan is het drukvlak goed verdeeld.
Succes
Ik heb zelf ook een sugargun, maar in het begin deed ik het wel is met een spuit een sliertje maken...
Misschien anders ffies bij de apotheek er om vragen als je het niet ziet zitten alles te rollen?
Ik gebruik ook alleen fondant wanneer ik decoraties maak die uit moeten harden. Vind marsepein ook lekkerder
.
Ik heb ook een gun maar wanneer ik maar een paar sliertjes nodig heb, rol ik deze nog regelmatig uit met een smoother. Om een gelijke dikte te krijgen rol ik dit uit tussen twee sateprikkers. Voor een dikkere rol gebruik ik twee houten dowels.
Oh wat een goeie tips allemaal, dank jullie wel!
En met zo'n spuit, gaat de marsepein daar wel doorheen? Is het niet te dik en te stug?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » [FEEDBACK] Eerste strik