1

Onderwerp: Spoed, biscuit te hoog!

Euh help! Over 10 min is mijn oven klaar, maar toen ik net een blik erin wierp trof ik dit aan:

http://i717.photobucket.com/albums/ww174/Marieke6068/blandataart.jpg

Hij is dus hoger geworden dan de vorm. Het is een Blanda 20 cm.

Hoe zorg ik dat ie straks gewoon plat is aan de onderkant? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Groetjes,
Marieke

2

Re: Spoed, biscuit te hoog!

Als hij klaar is zet ik een plank (met bakpapier ertussen) op mijn vorm en druk deze lichtjes aan. Maar misschien is het niet een heel erg mnodig want meestal stort de bult nog wel een stukje in zodra je de oven een keer hebt geopent om te testen of hij gaar is.

Mocht de plank niet helpen dan kan je altijd nog een stuk aan de onderkant (nu dus bovenkant ;) ) eraf snijden.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Aaaahhh, ik kan weer ademen :D Begon te stressen want heb ook mijn allerlaatste beetje suiker voor deze taart gebruikt (kwam op de gram af uit) dus ik kon het niet eens overdoen tot m'n vriend anders thuis zo komen.. Hihi thanks!

Groetjes,
Marieke

ziet er juist super uit! de tips van ottolien zijn wel afdoende denk ik!

wat heb je voor recept en hoeveelheden gebruikt?

I never met a calorie I didn't like....

5

Recept Basisbiscuit 2 (van "recepten" met 5 eieren (en dus 150gr suiker, 150gr bloem, snufje zout).

Hij is ook heel goed gelukt, hihi. Ik was echt drastisch voor niets aan het panieken. Maar dit is pas mijn 4e taart, waarvan 1 het biscuit al door mijn zus gebakken was... Dus nog even wennen wat wel en niet "hoort". Thanks dames!

Groetjes,
Marieke