1

Onderwerp: Patidess smaakstoffen ingredienten

Hallo, wie weet de ingredienten van Patidess smaakstoffen?

Ik kan dit niet vinden, zelfs niet op hun site. (alleen de ingredienten van de bakmix staat erop).

Het zou fijn zijn als iemand dat weet waar die info te vinden is.
Bedankt

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

2

Re: Patidess smaakstoffen ingredienten

als je bij DLT shop kijkt bij de patidess smaakstoffen staan de ingrediënten erbij.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/--c-273_161.html

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3 Laatst bewerkt door ireen123 (12-04-2012 18:06)

xhafal schreef:

als je bij DLT shop kijkt bij de patidess smaakstoffen staan de ingrediënten erbij.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/--c-273_161.html

Dan snap ik niet waarom ze niet bij glutenvrij staan.
Glucosesiroop van tarwe?????

Framboos, aardbei en banaan zijn glutenvrij? /siroop?  of het moet in de aroma's zitten ( indien in de aroma's is dat alleen belangrijk voor de zeer gevoelige gv mensen)

4

voor je bestelt ,ik ga eens even kijken of er niets inzit in de smaakstoffen die ik thuis heb liggen (soms staat er zo op : "kan sporen bevatten van.....3)

5

nee staat niets op (caramel, passievrucht, kiwi heb ik thuis gecheckt)

6

Zoals net aangepast het kan ook de glucosesiroop van tarwe zijn.
(Moet er eigenlijk op staan, maar ja :s )

Ik stuur patidess wel een email.

Bedankt voor het nakijken

7

Misschien even de zoekfunctie gebruiken op het forum om te zien of het antwoord al ergens op het forum staat.

8

Bij mijn zoekopdracht nog geen antwoord gevonden.

9

Volgens Patidess allergenen schema zitten er geen gluten of tarwe in.
Nog een extra navraag mbt de glucosesiroop, aroma's en kruisbesmetting vandaag gemaild.

Als daar ook niets in zit, mag de webshop het product ook bij glutenvrij neerzetten. Anders missen zoveel mensen deze keuze.

Allergenen tot nu toe zijn melk en braam heeft als enige nog zwaveldioxide.

Artikelomschrijving
Gluten
Schaaldieren
Eieren
Vis
Aardnoten
Soja
Melk
Schaalvruchten
Selderij
Mosterd
Sesam
Zwaveldioxide
sporen van gluten
Koolhydraten
Eiwitten
Vetten
Energie Kcal/100 gram
Aardbei - - - - - - - - - - - - 64,8 0 ,6 <0,05 290 glucosestroop, aardbeiensap en pulp, suiker, voedingszuur: citroenzuur, stabilisator: pectine,
aroma's.
Abrikoos - - - - - - + - - - - - 68,7 0 ,4 <0,05 310 glucosestroop, abrikozen, suiker, voedingszuur: citroenzuur, stabilisator: pectine, aroma's, lactose,
natuurlijke kleurstof: E101i.
Ananas - - - - - - + - - - - - 69,5 0 ,5 <0,05 305 glucosestroop, ananas, suiker, voedingszuur: citroenzuur, stabilisator: pectine, aroma's, natuurlijke
kleurstof: E101i.
Banaan - - - - - - + - - - - - 73,1 0 ,6 <0,05 325 glucosestroop, banaan, suiker, voedingszuur: citroenzuur, stabilisator: pectine, aroma's, natuurlijke
Bosbes - - - - - - - - - - - - 66,3 0 ,4 <0,05 305 glucosestroop, bosbessen, suiker, voedingszuur: citroenzuur, stablilisator: pectine, aroma's.
Bosvruchten - - - - - - - - - - - - 67,5 0 ,5 <0,05 325 glucosestroop, bosvruchten (bosbessen, frambozen, zwarte bessen), suiker, voedingszuur:
citroenzuur, natuurlijke kleurstof: bietenrood, plantaardige extracten, stabilisator: pectine, aroma's.
Braam - - - - - - - - - - - + 64,7 0 ,4 <0,05 330 suiker, bramen, glucosestroop, voedingszuur: citroenzuur, stabilisator: pectine, aroma's.
Framboos - - - - - - - - - - - - 68,1 0 ,6 <0,05 305 glucosestroop, suiker, frambozen, voedingszuur: citroenzuur, natuurlijke kleurstof: bietenrood,
plantaardige extracten, stabilisator: pectine, aroma's.
Grapefruit - - - - - - - - - - - - 65,9 0 ,2 <0,05 305 glucosestroop, suiker, grapefruitsap, voedingszuur: citroenzuur, stabilisator: pectine, aroma's,
geconcentreerd vruchtenextract.
Groene appel - - - - - - - - - - - - 68,0 0 ,1 <0,05 315 glucosestroop, groene appel, suiker, voedingszuren: citroenzuur, wijnsteenzuur, plantenextracten,
stabilisator: pectine, aroma's.
Kers - - - - - - - - - - - - 66,5 0 ,3 <0,05 4 glucosestroop, kersen, suiker, voedingszuur: citroenzuur, stabilisator: pectine, aroma's.
Mango - - - - - - - - - - - - 67,5 0 ,3 <0,05 285 glucosestroop, mango alfonso puree, suiker, voedingszuur: pectine, aroma's, natuurlijke kleurstof:
caroteen.
Meloen - - - - - - + - - - - - 72,7 0 ,9 <0,05 325 glucosestroop, meloen, suiker, aroma's, voedingszuur: citroenzuur, stabilisator: pectine, natuurlijke
Passievrucht - - - - - - + - - - - - 64,0 1 ,2 <0,05 295 glucosestroop, suiker, passievruchtsap, voedingszuur: citroenzuur, stabilisator: pectine, aroma's,
natuurlijke kleurstof: E101i.
Peer - - - - - - + - - - - - 70,2 0 ,0 <0,05 295 glucosestroop, suiker, peren, voedingszuur: citroenzuur, aroma's, stabilisator: pectine, natuurlijke
Perzik - - - - - - + - - - - - 68,0 0 ,4 <0,05 320 Glucosestroop, perzik, suiker, voedingszuur: citroenzuur, stabilisator: pectine, lactose, aroma's,
natuurlijke kleurstof: E101i
Sinaasappel - - - - - - - - - - - - 64,3 0 ,4 <0,05 300 glucosestroop, sinaasappelsap, suiker, voedingszuur: citroenzuur, aroma's, stabilisator: pectine,
natuurlijke kleurstof: caroteen.
Zwarte bes - - - - - - - - - - - - 64,0 0 ,2 <0,05 280 glucosestroop, zwartebessensap, suiker, voedingszuur: citroenzuur, stabilisator: pectine, aroma's

10

jij hebt er je werk van gemaakt. :thumb:

11

xhafal schreef:

jij hebt er je werk van gemaakt. :thumb:

Ja, copy en paste  ;)

12

dat is toch ook werk

13

Nog een extra navraag mbt de glucosesiroop, aroma's en kruisbesmetting vandaag gemaild.

Ik verwacht deze week bericht hierover van Patidess.
Ze zouden het navragen