1

Onderwerp: Help!!Ideeen gezocht...

Mijn vader wordt volgend weekend 60 én gaat officieel met pensioen.
De kinderen en mijn moeder hebben allemaal bijgedragen om hem een reisje naar Tenerife kado te doen...

Ik was dus in de richting van 't vakantiegevoel aan het denken (2 palmbomen met een hangmat) maar zou niet weten HOE daaraan te beginnen  :s  Ik ben nog maar een beginnertje...

Als er iemand een leuk idee heeft of uitleg hoe ik er iets moois van kan maken...ALLE HULP is meer dan welkom!!!
Alvast bedankt  :)

2

Re: Help!!Ideeen gezocht...

Lijkt me trouwens wel een leuk idee. Een eiland in het midden, water er omheen. 2 palmboompjes. Bruin fondant met sateprikkers en palmbladeren (je kan dit ook googelen). Een hangmat in het midden met een mannetje en cocktail in zijn handen. Je kan om dingen te laten hangen visdraad gebruiken, desnoods gekleurd visdraad.
Misschien op de taartrand wat vissen, schelpen e.d. plakken.
En in het water wat dolfijnen of haaien oid.
Zie het al helemaal voor me.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes, Petra

3

Zie het ook al voor me Petra  :P
Met welk materiaal maakje dat 'zandeffect' van het eiland?
Hoe maak je water?
En die palmbomen zet je gewoon vast met cocktailprikkers op de taart?

4

Met koekjes, lichte kleur en deze verkruimelen. Dan heb je zand. Doe meestal eerst zelf gele fondant en daar wat icing op en dan het zand erop strooien.
Water maak je met piping gel, recept hier op het forum en dan klein beetje blauw kleuren.
Ik zou de sate prikkers, in het gele fondant steken. Zo raak je de taart niet en ook vastplakken met icing, of poedersuiker met klein beetje water, plakt als een tierelier.

Groetjes, Petra

5

Nog een vraagje  :o 
Het 'water' rond het eiland zal dan ook tot over de zijkanten,helemaal tot beneden aan de taart komen.Ik heb nog nooit met piping gel gewerkt,'loopt' dit nit af??(Is dit niet té vloeibaar?)

D.m.v. wat zou ik het eiland 'hoger' kunnen brengen dan de rest van de taart?Gewoon d.m.v. lange vinger koekjes te verkruimelen,of eventueel nog iets anders?

Alvast héél erg bedankt voor de eerdere info Petra!! :thumb:

Groetjes,
Heidi.

6

Een heel ander idee: een koffer??

In het eerste boek van Wendy staat een super goeie koffer met stap voor stap uitleg en bij de how-to's (hier links) is ook een link te vinden.

~ Never waste a good crisis... ~

7

Je zou het kunnen verhogen met een stuk biscuit of cake in vorm snijden.
Zou zelf alleen de piping gel bovenop de taart doen. En de rand gewoon blauw laten met afbeeldingen (vissen, inktvis etc.) versieren.
Je zou de illusie van water nog kunnen benadrukken met belletjes.
witte fondant. Hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel. :)

Of je zou voor de koffer kunnen gaan, zoals Jultie hierboven beschrijft.

Succes, en wel ff je taart showen he ;)

groetjes, Petra

8

je kan de taart ook gewoon met blauw bekleden... dat is dan het water... en dan het eilandje bovenop... ik heb laatst zand gemaakt met suiker en klein beetje koek en speculaaskruiden... werd bij ons niet echt gegeten maar meer als versiering gezien...

Proost!