Onderwerp: Opa vertelt!
Hoi.
Ik ben Mark en ik kijk sinds een paar weken regelmatig op deze site. Dat is zo gekomen omdat ik binnenkort voor de 3e keer ga trouwen en besloten heb onze eigen bruidstaart te maken.
Waarom Opa Mark? Nou dat zit zo, samen met mijn, nu nog, vriendin Inge hebben wij 7 kinderen en ook 4 kleinzoons en binnenkort onze 5e kleinzoon. Toen mijn kinderen nog jong waren bakte ik altijd speciale verjaardagstaarten, alleen was er nog niet zoveel te koop qua decoratie en dergelijke als dat er nu te koop is.
De mooiste taart die ik ooit gemaakt heb was een krokodil voorzien van zo'n 2 kilo gifgroene marsepein en binnen no-time was hij verorberd.
Ik ben zelf iemand die vrij makkelijk dingen oppikt als ik ze zie en wat ik in mijn hoofd heb komt dan ook wel uit mijn vingers. Ik heb pas geleden een 'testtaartje' gebakken om te kijken of de vullingen die ik wil gebruiken ook 'aanslaan' bij onze "proefkonijnen".
Nou het taartje was 20cm (de kleinste) maar hij was in één avondje op. Al de kids inclusief wijzelf hebben ervan genoten. Het taartje was gevuld met frambozenjam met een laag echte frambozen en een laag champagne botercreme. Afgesmeerd met deze botercreme en bekleed met marsepein.
Nu op naar de grote uitdaging, de bruidstaart. Als deze ook zo mooi wordt als in mijn hoofd komt het helemaal goed. Als iemand nog tips and trics heeft voor mij, zou ik zeggen 'Kom maar op".
Wat mij trouwens wel opvalt is dat het eigenlijk bijna alleen maar vrouwen zijn die aan het bakken zijn geslagen en hun creativiteit de vrije loop laten, maar voor mij geen probleem want ik voel mij prima thuis op deze site. En ik moet zeggen, creativiteit zie ik genoeg voorbij komen heel leuk om naar te kijken.