1

Onderwerp: hoe ver van te voren beginnen

Als ik voor zondag een taart moet hebben, wanneer kan ik dan op z'n vroegst beginnen met vullen van het biscuit? Hoe lang blijft het goed in de koelkast zonder de marsepein er al op? Sorry kon het niet vinden met de zoekfunctie, ook google helpt me niet echt  :| .

2

Re: hoe ver van te voren beginnen

Ik ben ook wel benieuwd!! Ik moet voor 29 en 30 april 2 stapels maken (ambitieus, m'n 1e taarten) en zit met dezelfde vragen!

3

Hoe lang de taart goedblijft in de koelkast is onder andere afhankelijk van de vullingen die je erin hebt zitten. Slagroom-basis vullingen max. 1 dag; vullingen o.b.v. botercreme kan iets langer. Maar meer dan 2 dagen, lijkt mij persoonlijk niet zo'n succes.

Je kunt ze wel van tevoren maken en decoreren en dan invriezen. En dan zaterdag weer uit de vriezer halen.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

ik zeg, vrijdagavond bakken, zaterdag vullen, bekleden en versieren en zondag eten.
Heb je geen slagroom in de taart dat zou ik op z'n vroegst donderdagavond bakken en dan de rest over vrijdag en zaterdag verspreiden.

Liefs, Zanoni

5

Er zit wel een vulling in op basis van slagroom.... Dus dan maar zaterdag doen. Het biscuit ga ik wel donderdag vast maken, als het mislukt kan ik het vrijdag nog over doen tenminste.
Bedankt!