1

Onderwerp: advies gevraagd

Ik wil voor volgende week een taart maken voor mijn dochter de 17 jaar wordt.
Nu wilde ik graag de leeftijd op de taart maken.
Vraag ; Hoe doe ik dat?
hoe blijft dat mooi staan?

Ik wilde een taart van 30 cm en een taart van 20 cm gaan stapelen.
kan dit?
tot nu toe heb ik me alleen maar bezig gehouden met taartjes van 20 cm.
gaat zo'n 30 cm lang in de oven?

2

Re: advies gevraagd

Boetseer de cijfers van fondant met tylose en dan coktail prikkers er in voor de cijfers droog zijn.. die prik je in de taart, en zet ze vast met wat royal icing onder de cijfers

Laat de cijfers minimaal 2 dagen goed drogen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Oke , ik ben n iet goed in boetseren :s  , maar 17 moet lukken!
Kan ik die cijfers ook zilveren maken?

4

Zilver maken is geen probleem.
Boetseer de letters met grijze fondant/marsepein en dust of verf ze daarna zilver met dust of verf (dust met wat alchohol)

5

Hallo allemaal,

Ik kom misschien met een hele domme vraag, want de naam zegt het al... Maar wat is botercreme?
En waar kan ik dat kopen, of hoe moet ik dit maken?
En waar kan je het allemaal voor gebruiken?

Groetjes Kyra

( Niet te hard lachen he haha)

6

Botercreme is een mix van boter en andere stoffen (zodat het niet meer naar boter smaakt) om je taart mee te vullen en af te smeren.

Ken je mokkacreme? Van de mokkataart? Dat is botercreme, echter met een mokkasmaak aan toegevoegd.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Je kan de letters/cijfers ook 'plat' uitsnijden in fondant, maar dan aan de onderkant een groter stuk fondant eraan laten en dit gebruiken om de letter/het cijfer in de taart vast te steken. Als je die nu een aantal dagen op voorhand maakt, en met tylose, is dat sterk genoeg om te blijven staan en heb je geen cocktailprikkers nodig.