Onderwerp: Chocolade ccs zwart maken of niet doen?

Ik wil graag als traktatie op het kinderdagverblijf Mickey mouse ccs maken. Aangezien de leidsters al eens eerder het stukje fondant van de cakejes hebben geplukt en in een zakje mee hebben gegeven naar huis (ieuw) moet het dus zonder hulpmiddelen. Dus nu ben ik van plan om choco ccs te maken en daar waarschijnlijk ook oortjes in te prikken. Alleen ben ik nu in dubio. Zal ik zwarte kleurstof door t beslag gooien niet? Iemand dit weleens geprobeerd en ziet het er dan nog smakelijk uit of niet?

En nog een vraag hoe krijg ik mijn ccs zo bol mogelijk? Normaal gesproken plet ik ze na t bakken gelijk met een broodplank een minuutje op t blik maar deze keer mogen ze bol. Alleen wil ik natuurlijk wel het perfecte ronde bolletje boven het randje uit. Iemand goede tips?

Twee prachtige knulletjes in huis; da's pas échte rijkdom!

Re: Chocolade ccs zwart maken of niet doen?

T is overigens niet voor vandaag. Is pas begin juni, maar een goede voorbereiding is het halve werk  :D  ;)

Twee prachtige knulletjes in huis; da's pas échte rijkdom!

3

Re: Chocolade ccs zwart maken of niet doen?

Als je pure chocolade neemt en wat cacaopoeder, dan worden de cc al heel erg donker van kleur.
Persoonlijk zou ik er geen zwarte kleurstof bijdoen. Vooral omdat je heel veel zwart nodig hebt om het juiste effect te krijgen en dat misschien wel iets aan de smaak zou kunnen doen. Daarnaast is het ook niet echt gezond, zeker niet voor kleinere kinderen.

Verder, om bolle cc's te krijgen, doe je meer beslag in het cupje. Ik doe normaal rond de 40g per cupje om een vlakke cc te krijgen. Voor een bolletje neem ik dan 50-55g.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com