1

Onderwerp: Hoe dik 1:1 botercreme om af te smeren?

Hallo dames,

Ik vroeg mij af hoe dik en stevig jullie de 1:1 maken om af te smeren?

Want ik maak hem best wel dik en stevig, hierdoor krijg ik me taarten redelijk strak.

Maar de meeste mensen laten de rand metfondant en  botercreme staan, omdat ze hem niet lekker vinden.
Ik doe er altijd patidess smaakjes erdoor heen zowel zoet als zurig.

Hebben jullie nog tips voor mij?

Gr.Lilly

Re: Hoe dik 1:1 botercreme om af te smeren?

hoe dik je 1:1 maakt??? 1:1 is altijd dezelfde dikte, omdat 1:1 staat voor dezelfde hoeveelheid boter als poedersuiker.

Verder probeer ik zo dun mogelijk af te smeren. Dus echt alleen om de hobbels/bobbels/deuken weg te werken  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

tipsytaartje schreef:

Verder probeer ik zo dun mogelijk af te smeren. Dus echt alleen om de hobbels/bobbels/deuken weg te werken  :Y

:Y ik ook. Al zie ik bij de lichtere marsepein de lagen er soms doorheen, wat ik wel jammer vind. En mijn lap is zo'n 3 mm dik.

4

Ben het met de dames hierboven eens  :Y

Groetjes Tweety!

5

:9 wat kan er nog meer gebruikt worden voor het af smeren van een fondant taart inplaats van botercreme

Ganache, MBC, wilton decorator icing, abrikoteren, andere botercrème...

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7

ganache :9  da's slagroom met chocolade (you tube: inspired by Michelle, 3 filmpjes).

vwb de botercrème, zo min mogelijk gebruiken :Y  zeker niet van die amerikaanse lagen :nooo
Blijkbaar smeer jij vrij dik af,  :think: dat ze echt een stuk taart kunnen laten staan :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Ik smeerde ook redelijk dik af, omdat ik het met een (palet)mes een een spuitzakje gewoon niet in 1x mooi strak en netjes kreeg.

Sinds kort gebruik ik de hele brede spuitmond van Wilton en een sidescraper van PME (bij elkaar € 4,75). Het afsmeren kost me nu nog maar een fractie van de tijd die het eerst was, de taart is veel strakker en er gaat veeeeel minder botercreme op.

Overigens zorg ik wel dat mijn bc 1:1 helemaal zacht en fluffy is. Dus mocht ik bc gebruiken die uit de vriezer komt, dan wordt ie nog weer goed opgeklopt.

~ Never waste a good crisis... ~