Onderwerp: Lekker bezig met m'n eerste taart
Nou, wat spannend, ik hoop dat het wat wordt!
Deeg:
Ik heb in ieder geval geen biscuitdeeg gebruikt want ik heb alleen een staafmixer. (En gardes.) Dus heb ik de funcakes cakemix bitterkoekjessmaak gebruikt en daar een soort taartje (rond, ca. 20 cm) van gebakken. Hij was wel te bol bovenop (het leek wel een beetje op een grote cupcake). Dus in eerste instantie wilde ik hem wel op z'n kop doen maar toen was ie zo wankel dat ik hem toch maar gewoon 'goed' om heb verwerkt. Dan maar een beetje een bolle taart, niet zo erg. Hij was net niet helemaal gaar in het midden, terwijl hij toch 35 minuten in de (hetelucht) oven heeft gestaan. Begonnen op 150 graden en eigenlijk niet heel veel hoger gezet want hij werd zo snel bruin. Ik wilde niet dat hij nog meer zou rijzen. Hij brokkelde aan de randen een klein beetje uit elkaar. Of had ik het toch heter moeten zetten?
Vulling:
Verder merkte ik dat m'n botercrème schift. Dat was de vorige keer bij m'n dochter ook al zo. Heb nu ongeveer 2/3 boter en 1/3 roomkaas gebruikt. Had ik de boter niet in de magnetron zacht moeten maken? (Beetje ongeduldig.)
Hij smaakt wel lekker, gelukkig. Heb twee laagjes (doorgesneden met een garendraadje, netjes gemeten en vantevoren rondom beetje ingesneden; ging prima). Onderop dus mokkabotercrème en bovenste laagje karamel. Nu staat ie min of meer afgesmeerd in de koelkast. Hoe lang moet ie daar eigenlijk blijven, voor ik kan gaan bekleden?