Onderwerp: koekjes en spuitwerk
Zometeen ga ik oefenen met het spuiten van icing op zelf te bakken koekjes.
Zo... nu kom ik er niet meer onderuit!
Gauw de ingredienten bij elkaar zoeken en aan de slag. Als ze lukken, plaats ik later een foto 
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » koekjes en spuitwerk
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zometeen ga ik oefenen met het spuiten van icing op zelf te bakken koekjes.
Zo... nu kom ik er niet meer onderuit!
Gauw de ingredienten bij elkaar zoeken en aan de slag. Als ze lukken, plaats ik later een foto 
De koekjes zijn af en ik heb lekker gespeeld met icing.
Koekjes in de gespoten volgorde van L naar R:

Jaaaa, ik vond het wel spannend hoor om de juiste dikte te krijgen, maar het ging eigenlijk best wel goed. Toen het recept klaar was, was ie vrij dun, dus ik kon m makkelijk dikker maken. Met logisch nadenken, kwam ik eruit. Ik dacht, als ie in de schaal helemaal terugvloeit, zal die ook wel van het koekje af lopen. Voor de bergjes links moest ie dus in de kom juist niet terugvloeien.
Het 'schrijven' ging ook steeds beter 
Leuk hoor, voor de eerste keer!
Nu ben ik zelf ook al een hele tijd bezig met taartjes en cupcakes en ik had vandaag het idee voor het eerst eens aan de gang te gaan met koekjes en deze dan te versieren met royal icing. De koekjes zijn prima gelukt, daar dan; de royal icing is óf te dun óf te dik.... Ik probeerde de icing te spuiten met een 'slagroomspuit', soortgelijk aan deze: http://www.google.nl/imgres?q=spuit+taa ... 3,s:0,i:70
De icing was echter zo dik dat ik deze niet eens meer ingedrukt kreeg Na lang prutsen ben ik er maar even mee gestopt. Komende week ben ik een week vrij en dan wil ik het graag nog eens proberen. Hebben jullie misschien nog tips zodat het me wél gaat lukken?
Ik krijg niets te zien, maar ik spuit met een wegwerp spuitzak. Dat gaat prima. Ik het hierbij een dun rond spuitmondje gebruikt. Ik test de dikte door het van een lepeltje af te laten lopen. Hoe die dan terug in de schaal komt, komt ie ook op je koekje. Als ie in de schaal terugvloeit, kan je een koekje ermee bedekken, want dan moet ie vloeien. als je een sliertje ziet watblijft liggen, kun je ermee tekenen.
inderdaad meer water toevoegen aan de icing als deze te dik is, Poedersuiker als het te dun is. Voeg je meer dan 50 gram poedersuiker toe, dan moet je ook een beetje merenguepoeder toevoegen anders wordt de icing niet goed hard. Weet niet hoe het zit met eiwitpoeder of verse eiwit.
ff op je site gekeken lizzie... wow jij maakt echt mooie koekies 
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » koekjes en spuitwerk