1

Onderwerp: Cupcakes vullen

Hallo allemaal.

Ik ga voor de eerste keer zelf cupcakes maken!

Eindelijk is de verbouwing zover en de keuken gereed Na een workshop basistaart, ben ik ook helemaal besmet met het bakvirus. Nu wilde ik beginnen met cupcakes  :D Ik heb flink wat besteld bij de shop  ;)

Nu had ik een vraag, hoe kan ik de cupcakes vullen. Ik wil graag jam erin doen. Nu zag ik dat het na het bakken kan, appelboor en vullen of erin spuiten? Ik zag ook voor het bakken, mix jam mix. Wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt, Linda.

2

Re: Cupcakes vullen

ik bak het nu altijd mee ipv achteraf vullen..scheelt heeeeel veel tijd.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

3

Hallo Corry.

Hoe doe je dit dan precies? Ik heb de mix van de shop in huis en dacht aan aardbeienjam.

Groetjes Linda.

4

meebakken gaat prima. eerst een beetje beslag in het vormpje dan een beetje jam en dan weer beslag.

lekker is ook chocoladepasta en bebogeen (soort caramelpasta) verkrijgbaar in de supermarkt bij het broodbeleg.

Veel succes

Ik ben ook nog niet zo lang aan het bakken, maar het werkt wel verslavend.
Wil me binnenkort gaan wagen aan een taart, dus als jij nog tips of adviezen hebt hoor ik het graag

Groetjes Karin

5

Ik zelf vind het lekkerder om ze na het bakken te vullen. Ik doe de jam in een puntzak, spuitmondje onderin en dan op 2 plekjes duw ik heb zo door de bovenkant van de cupcake en spuit ik de jam erin.

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

6

Ik prik altijd 3 of 4 gaatjes met de achterkant van de garde in de cakejes en vul ze dan met botercreme. maar dat zal natuurlijk ook gaat met jam. Er zit dan vulling bij elke hap die je neemt!

Steefs Taartjeswereld
http://steefstaartjeswereld.nl/

7

Zelf vind ik vullen met een spuitzak (met jam) met daarop de lange tip van Wilton niet fijn gaan. Ik kan niet het cupje vasthouden, en dan ook nog met de spuitzak in het cakeje duwen zonder te gaan kliederen.

Afgelopen weekend moest ik 60 cc's vullen met jam. Toen heb ik eerst met de lange tip van Wilton alles voorgeprikt en de cc's daarna gevuld mbv een soort dispenser van Leifheit. Die is van hard plastic en kun je met 1 hand vasthouden en de jam erin duwen. Dat werkt voor mij echt top!

~ Never waste a good crisis... ~

8

Ik vul altijd na het bakken met de lange tip van Wilton, 60 stuks in zo'n 5 minuutjes gebeurd ik vind het super gaan............

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

9

ik doe eerst een laagje beslag in de ccvorm,dan een lepeltje jam erop en dan weer een laagje beslag.Ik gebruik de ccmix van funcakes.
Het scheelt echt zoveel tijd.Voorheen deed ik het met een appelboor.U altijd meebakken.

Groetjes van Corry

10

Corry1969 schreef:

ik doe eerst een laagje beslag in de ccvorm,dan een lepeltje jam erop en dan weer een laagje beslag.Ik gebruik de ccmix van funcakes.
Het scheelt echt zoveel tijd.Voorheen deed ik het met een appelboor.U altijd meebakken.

zakt de jam dan niet naar beneden, tot op het papiertje?

11

nee hoor...blijft gewoon middenin zitten

Groetjes van Corry

12

Hallo allemaal.

Nou, ik ga proberen de jam mee te bakken! Ik zal hier even mijn eerste ervaring posten!

Bedankt, Linda.

13

Hallo,

Ik heb de jam meegebakken. Helaas, kwam de jam mee naar boven met rijzen. De cupcakes werden veel te groot, te veel erin gedaan en te veel jam erbij. De volgende keer kleinere porties  :Y  Ook waren ze een beetje soppig, iets langer in de oven. Ook de baking cup scheen door en zag je de jam. Ze smaakt opzich oke. We gaan naar poging twee  :D

Bedankt!

14

ik heb geprobeerd de cupcakjes te vullen met monchouvulling met spuitzak/wilton spuitmond, maar krijg er niks in. Het loopt er gewoon weer langs de bovenkant uit.

Wie heeft er advies

Gr, Patries