1

Onderwerp: 40 cupcakes met haast.

Hoihoi,

Ik heb voor vrijdag een bestelling van 40 cupcakes met royal icing en een chocolaatje gegoten in een vorm van de action.

Maargoed aangezien ik doordeweeks gewoon op school zit heb ik niet al te veel tijd. Dus een aantal vragen. :o

Weet er iemand een simpel cupcake recept die makkelijk te maken is in grote hoeveelheden? (40stuks)

Ik maak gebruik van de royal icing mix van funcakes. Hoeveel zal ik er van nodig hebben voor veertig cupcakes? En hoever van te voren kan ik dit maken en bewaren met kleurstof enz. Kan ik de cupcakes ook eerder maken en zoja hoever van te voren waar bewaar ik ze met of zonder royal icing?

Alvast bedankt voor de tips,
:Y

groetjes en veel bakplezier, Lindsay

2

Re: 40 cupcakes met haast.

Ik gebruik altijd de cupcakemix van funcakes.
Hij is zo klaar.
Meestal bak ik de cc's al een dag van te voren.
Ik zal ze dan wel bewaren zonder iets erop als ik jou was.
Ik weet niet hoeveel icing je nodig hebt,ik doe altijd fondant op mn cc's.

groetjes yvon

3 Laatst bewerkt door "yvonne 72" (15-04-2012 22:01)

oeps,2 keer gepost.
was niet de bedoeling. :o

groetjes yvon

Ik kan je niet helpen met tips, maar zie dat je in de verkeerde rubriek staat dus ik meld je even.
Succes met bakken en veel plezier!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

ik bak altijd een dag van te voren, de cupcakes krijgen daarna een laagje verdunde en gezeefde abrikozenjam en  worden daarna luchtdicht verpakken. Chocolaatjes moet je uiteraard van te voren maken. Succes!

6

Ik maak meestal cupcakes met cakemix (errug lekker vind ik zelf) en uit 1 pax mix haal ik 18 cupcakes.

7

Joanna1981 schreef:

Ik maak meestal cupcakes met cakemix (errug lekker vind ik zelf) en uit 1 pax mix haal ik 18 cupcakes.

Idd, als je heel snel wilt met weinig ingredienten moet je die pakken cakemix kopen van Home Made en dan de compleet versie. Daar hoef je alleen water bij te doen, even met de garde er door en bakken maar.

Uit de Vanille haal ik er 12 maar uit de chocolade kan ik er 16 tot 18 halen. En ik zou de CC's niet langer dan een dag van tevoren maken of je moet ze invriezen en een paar uur voor levering uit de vriezer halen en versieren...

8

Move to ~> Taartdecoratie algemeen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Haha ik dacht ik sta bij cupcakes wel goed. Nou pakken mix  van homemade dan. Bedankt voor de tip :thumb:  is het ook echt hard nodig om een bakblik te gebruiken of maakt het niet zoveel uit?

Iemand nog tips over de icing van funcakes?

Dankje! :Y

10

Met een bakblik blijft de vorm wel mooier vind ik.

11

Joanna1981 schreef:

Welke gebruik je dan? :P

12

Meestal gebruik ik eigen merk Jumo en dan de boerencakemix. Ik heb diverse geprobeerd maar persoonlijk vind ik (en gelukkig velen met mij) dit de lekkerste. En dat voor maar 0.75 euro.

13

aha, bedankt voor de tip dat is niet erg duur dan haha. :lol: