1

Onderwerp: Eerste lussenstrik

Deze taart was een taart van voor alles een eerste keer.
Ik maakte voor het eerst een lussenstrik en voor het eerst een vierkante taart. Het bekleden van de taart viel erg tegen en ik had behoorlijk wat scheuren. Die heb ik uiteindelijk wel op kunnen lossen, maar de stippen waren eigenlijk niet de bedoeling.

De lussenstrik is iets waar ik erg trots op ben. En het meisje voor wie hij was, was helemaal gelukkig.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QWKYZAL4.jpg

In verband met vervoeren moest ik het bij iemand anders maken en door het scheuren had ik nogal  vetraging. Daardoor alleen nog heel snel een foto kunnen maken voordat hij weg was. Geen topfoto dus

2

Re: Eerste lussenstrik

De strik ziet er goed uit, bekleden is vooral vaak doen, ik ben er nog steeds geen ster is.

3

Hij is hartstikke mooi geworden en je strik is ook super.

De taartwinkel waar ik mijn spulletjes koop had ik om advies gevraagd voor het bekleden van vierkante taarten. Zij vertelde me dat je met een hoek begint, boven langs over de lengte strijken en  dan de volgende hoek weer over de lengte naar de volgende en zodoor. Dan ietsje zakken en het zelfde ritueel van hoek naar hoek tot je uiteindelijk beneden bent. Het heeft mij echt geholpen ik hoop bij jou ook... :Y

Een taart met liefde gemaakt is dé taart die het beste smaakt!

4

brittabeer schreef:

Hij is hartstikke mooi geworden en je strik is ook super.

De taartwinkel waar ik mijn spulletjes koop had ik om advies gevraagd voor het bekleden van vierkante taarten. Zij vertelde me dat je met een hoek begint, boven langs over de lengte strijken en  dan de volgende hoek weer over de lengte naar de volgende en zodoor. Dan ietsje zakken en het zelfde ritueel van hoek naar hoek tot je uiteindelijk beneden bent. Het heeft mij echt geholpen ik hoop bij jou ook... :Y

Super bedankt voor je tip! Volgende maand moet ik weer een vierkante taart en voor die tijd ga ik nog even oefenen.

5

Per keer gaat het echt steeds beter maar let ook op dat je de marsepein of fondant niet te dun uitrold. Veel suc7!!

6

Per keer gaat het echt steeds beter maar let ook op dat je de marsepein of fondant niet te dun uitrold. Veel suc7!!