1

Onderwerp: mijn 2e taart! Gelijk maar een Wave gedaan...

Hallo,

Ik heb vanavond mijn 2e taart gemaakt omdat mijn vriend en ik woensdag 6 jaar samen zijn.
Had hier de how to gelezen van de wave taart en het leek me zo leuk om die te maken, al had ik nooit gedacht dat het zou lukken maar.... ben toch eigenlijk best trots op mezelf.

Heb nog nooit een workshop gedaan, heb gewoon goed de tips op het forum gelezen  :D

http://img33.imageshack.us/img33/8373/foto1kxn.th.jpg

http://img841.imageshack.us/img841/1038/foto2zgk.jpg

Uploaded with ImageShack.us

2 Laatst bewerkt door brittabeer (14-04-2012 23:52)

Re: mijn 2e taart! Gelijk maar een Wave gedaan...

Mooi gedaan hoor, ik heb ook nooit een workshop gedaan heb ook veel van deze site geleerd. Heb ook nog niet zo veel taarten op mijn naam staan maar met elke taart leer je weer bij. Met vallen en opstaan leert men!  ;)

Nog gefeliciteerd!!

Een taart met liefde gemaakt is dé taart die het beste smaakt!

3

Hij is erg mooi geworden!!
Is dat de bakvorm van de Ikea?

groetjes yvon

4

brittabeer schreef:

Mooi gedaan hoor, ik heb ook nooit een workshop gedaan heb ook veel van deze site geleerd. Heb ook nog niet zo veel taarten op mijn naam staan maar met elke taart leer je weer bij. Met vallen en opstaan leert men!  ;)

Nog gefeliciteerd!!

Bedankt!

Ik heb even bij jou gekeken, ook erg mooi hoor!
Zou niet zeggen dat je nog niet zo lang bezig bent en geen workshops hebt gedaan. Echt heel mooi!

5

"yvonne 72" schreef:

Hij is erg mooi geworden!!
Is dat de bakvorm van de Ikea?

Hoi, ja de gewone ronde bakvorm van ikea.
Heb de "wave" zelf gemaakt.

6

Ik heb de wave bakvorm van de Ikea,vandaar mijn vraag.
Ik heb hem nog nooit gebruikt namelijk.
Erg he?
Hebben,hebben,hebben en dan ergens neerleggen met de gedachte om hem wel eens een keertje te maken. :lol:  :lol:

groetjes yvon

7

ess85 schreef:
brittabeer schreef:

Nog gefeliciteerd!!

Bedankt!

Zou niet zeggen dat je nog niet zo lang bezig bent en geen workshops hebt gedaan. Echt heel mooi!

Dank je wel voor het kijken! Ik ben kok van beroep maar had geen ervaring met taarten al heb ik altijd interesse voor patisserie gehad en maak ik het liefst desserts. Dit is echter andere koek! Heb heel wat afgegoogled, hier gekeken en veel filmpjes op youtube gezien. Gewoon proberen  :D

8

"yvonne 72" schreef:

Ik heb de wave bakvorm van de Ikea,vandaar mijn vraag.
Ik heb hem nog nooit gebruikt namelijk.
Erg he?
Hebben,hebben,hebben en dan ergens neerleggen met de gedachte om hem wel eens een keertje te maken. :lol:  :lol:

Ik wist helemaal niet dat ze die ook hadden. Heb wel de bloem vorm en hart vorm gericht bij ikea en inderdaad ook nog nooit gebruikt haha. Ik wil ook altijd alles hebben want het is ook allemaal zo leuk hè haha

9

brittabeer schreef:
ess85 schreef:
brittabeer schreef:

Nog gefeliciteerd!!

Bedankt!

Dank je wel voor het kijken! Ik ben kok van beroep maar had geen ervaring met taarten al heb ik altijd interesse voor patisserie gehad en maak ik het liefst desserts. Dit is echter andere koek! Heb heel wat afgegoogled, hier gekeken en veel filmpjes op youtube gezien. Gewoon proberen  :D

Oh dus als  mensen bij jou komen eten zitten ze goed. Eerst lekker eten en daarna een stuk taart haha.
Ik heb inderdaad ook op youtube filmpjes gekeken en veel dingen op google opgezocht. Zo kwam ik ook bij deze taart uit, was eigenlijk van plan om een hart taart te maken haha.

10

Het lijkt trouwens net of de linkerkant is ingezakt maar dat is niet zo hoor.. valt me nu pas op haha.

11 Laatst bewerkt door brittabeer (16-04-2012 00:08)

Mijn baas zal niet blij zijn als ik taart op het menu ga zetten haha, zwitserse rol, tarte tatin kan nog wel door de beugel. Hij ziet liever creme caramel, hemelse modder, geflambeerde appeltjes in calvados en dat soort desserts. Ook leuk om te doen hoor en heb de vrije teugel, de gasten vinden ze altijd super.

Lang leve internet!!

Ik heb deze nog niet gedaan maar wel mooi dat je voor deze bent gegaan inplaats van het hart.

12

Klinkt allemaal heel lekker! Als het niet op je werk kan dan maar thuis hè haha. Heeft je omgeving er ook nog wat aan en jijzelf niet te vergeten.

Het is wel verslavend vind je ook niet.
Zit nu all te bedenken wat ik voor taart ga maken als m'n jongste dochter 1 wordt. Dat is pas in juli . Dus ik heb nog even haha

13

Mooi hoor!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

14

Lady in red schreef:

Mooi hoor!

Dankje :D

15

Mooi hoor voor een tweede, ik waag me er nog niet aan.

16

Moodswing schreef:

Mooi hoor voor een tweede, ik waag me er nog niet aan.

Gewoon doen!
Ik ging er echt vanuit dat het me niet ging lukken en dat het er niet uit zou gaan zien, maar ben er toch aan begonnen en ben best tevreden over het resultaat. Dus echt waar, gewoon doen! Probeer een kleintje voor jezelf. Heb je nog wat lekkers ook haha

17

ess85 schreef:

Klinkt allemaal heel lekker! Als het niet op je werk kan dan maar thuis hè haha. Heeft je omgeving er ook nog wat aan en jijzelf niet te vergeten.

Het is wel verslavend vind je ook niet.
Zit nu all te bedenken wat ik voor taart ga maken als m'n jongste dochter 1 wordt. Dat is pas in juli . Dus ik heb nog even haha

Het is idd erg verslavend. Heb je mooi de tijd om uit te zoeken wat je wilt gaan doen. Inspiratie genoeg op deze site! Ben blij dat er mensen naar me toe komen die taarten van mij willen, voor mij meer oefening en hoef het gelukkig niet zelf allemaal op te eten haha want dan groei ik binnen notime mijn kleding uit!!

18

Het is idd erg verslavend. Heb je mooi de tijd om uit te zoeken wat je wilt gaan doen. Inspiratie genoeg op deze site! Ben blij dat er mensen naar me toe komen die taarten van mij willen, voor mij meer oefening en hoef het gelukkig niet zelf allemaal op te eten haha want dan groei ik binnen notime mijn kleding uit!!

Zeker genoeg inspiratie, gaat ook vast goed komen om een leuk idee op te doen.. met de taart hoop ik het ook haha.

Ja mijn 1e taart was voor de babyshower van mijn nicht, en ga er binnenkort ook 2 voor iemand anders maken, scheelt mij ook een hoop eet werk ja hahaha.. al zijn ze wel lekker :9

19

Als mensen er lucht van krijgen dat er een crea bea in de buurt zit komen ze van zelf, is bij mij nu ook het geval!
Erg leuk maar het moet wel leuk blijven.

20

Ja dat klopt. Nu vind ik het ook nog leuk, maar ben niet van plan om elke week een taart te maken haha

21

nou, je kunt goed lezen :Y  dat blijkt wel

hij is  :thumb:

en na al die info in dit topic.... wat zat er in de taart? O-)  O-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

22

Dankjewel :D

hij was gevuld met een  laag aardbeienjam en een laag zwitserse room.
Smaakte heerlijk haha

23

Wat een mooie taart zeg!!!!

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

24

Luckey schreef:

Wat een mooie taart zeg!!!!

Dankjewel!!

25

Mag ik vragen hoe je die pareltjes gemaakt hebt? Echt een super taart!