1

Onderwerp: cupcakes uit het boek van rudoph van veen uitgeprobeerd

Mijn schoonmoeder wilde graag cupcakes voor haar verjaardag. Ze heeft er 2 uit het boek van rudoph uitgekozen.
Het zijn de prettywoman en de I-scream geworden.

Toch best lastig om te maken. Vooral de prettywoman. De topping was bijna mislukt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XRIQIVUN-D.jpg
Dit zijn de champagne cupcakes pretty woman

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G6CASYBV-D.jpg
Dit zijn de I-scream cakejes.

bedankt voor het kijken

Re: cupcakes uit het boek van rudoph van veen uitgeprobeerd

Leuk en lekker mmmm

Groetjes P@trici@

3

Mmmm zien er lekker uit! :9

Ik heb net het boek aangeschaft en ben aan het uitzoeken wat ik eens zou proberen. Dus dit is een aanrader?

Bedankt!

zijn allebei zeker aan te raden. Ik ben geen liefhebber van champagne maar deze vond ik wel heel lekker.

5

Leuk geworden. Klinkt ook lekker die Pretty woman. De I-scream staat hier op het programma...mijn dochter bladert ook geregeld in het boek en zij vind dat die nu wel aan de beurt is.

Gaat dat goed met die ijshorentjes in de oven? Ik vroeg me dat af, of ze niet breken, of aanbranden of zo.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

nee hoor zebrekenniet en branden ook niet aan. Het enigste nadeel is dat ze nadat ze gebakken zijn wel snel taaier worden. Maar als je ze dezelfde dag bakt als dat je ze opeet zijn er verder geen problemen.

7

Ziet er erg lekker uit........ :thumb:

8

lieke-webbie schreef:

nee hoor zebrekenniet en branden ook niet aan. Het enigste nadeel is dat ze nadat ze gebakken zijn wel snel taaier worden. Maar als je ze dezelfde dag bakt als dat je ze opeet zijn er verder geen problemen.

Oké bedankt. Dan gaan we ze dit weekend toch maar eens maken.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Ik heb de i-screem pas ook gemaakt, kon alleen niet aan de ijshoorntjes komen dus maar gewoon gebakken in cc papiertjes.
Het zijn leuke en simpele recepten van Rudolph, zeker een aanrader het boek.

10

Ziet er lekker uit. Leuk gedaan!

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

11

margaret de zeeuw schreef:

Ik heb de i-screem pas ook gemaakt, kon alleen niet aan de ijshoorntjes komen dus maar gewoon gebakken in cc papiertjes.
Het zijn leuke en simpele recepten van Rudolph, zeker een aanrader het boek.

ik kon ze ook nergens in de winkel vinden en ben toen bij de snackbar om de hoek gaan vragen of ik niet een paar ijsbakjes kon kopen. Heb er toen 20 meegekregen voor een euro.
Als het straks echt zomer is zijn ze in alle supermarkten te koop, nu helaas nog niet.

Daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Klopt dat ze straks weer volop in de winkel liggen.

13

Mmmm ziet er goed uit!
Ik heb het boek ook maar nog niet echt iets uitgemaakt maar a.s. weekend gaat dat veranderen!

It's just a piece of cake

14

ik ben nog niet zo lang bezig met t maken van cupcakes en heb ook t boek van rudolph en heb toevallig gisteren ook de i scream gemaakt...
Alleen bij mij was de topping heel dun. Ik kon m maar net opspuiten, maar dan liep ie al weer helemaal uit....

Heb je enig idee hoe dat zou kunnen en hoe ik t anders zou kunnen doen?

15

ikke_lin schreef:

ik ben nog niet zo lang bezig met t maken van cupcakes en heb ook t boek van rudolph en heb toevallig gisteren ook de i scream gemaakt...
Alleen bij mij was de topping heel dun. Ik kon m maar net opspuiten, maar dan liep ie al weer helemaal uit....

Heb je enig idee hoe dat zou kunnen en hoe ik t anders zou kunnen doen?

Dat probleem had ik ook! tot 2 keer toe. Ik heb als nood voor de verjaardag een andere topping gemaakt, maar heb hem later nog een keer gedaan met hele dikke roomkaas. De meeste roomkaas kun je smeren en denk dat daar het probleem in ligt. Deze zijn best dun.
Heb nu een pakje roomkaas gepakt die niet in een kuipje zat (bij ah) en toen ging het goed.

16

ok... misschien kan ik dat ook eens doen. Haal ik t gewoon bij de kaasboer.
En mix je die er dan door of spatel je die er door?

17

ik spatel het erdoor. duurt even, maar gaat wel beter dan mixen.

Ik heb uit dit boek de koekiemoster gemaakt, zeker aan aanrader, mmachtig maar heerlijk.. Ook ideaal voor kinderen.

Ze zien er super uit :)