1

Onderwerp: Fleurige verjaardagstaarten

Wilde altijd al een bloembak maken en nu kwam het ervan 2 keer zelfs!
M'n zwager is hovenier, dus een grote en kleine bak voor hem.
Je kunt wel zien dat de grote de 2e is, want ik had m'n bloemenmal al beter onder controle en vind het label daar ook mooier.

Gevuld met bosvruchten vlaaivulling en aangevette slagroom en afgesmeerd met knalroze botercreme.

http://i179.photobucket.com/albums/w311/cmejewellery/P4170266.jpg

http://i179.photobucket.com/albums/w311/cmejewellery/P4170270.jpg

http://i179.photobucket.com/albums/w311/cmejewellery/P4170269.jpg

http://i179.photobucket.com/albums/w311/cmejewellery/P4170271.jpg

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

Re: Fleurige verjaardagstaarten

vrolijk hoor!

3

Ze zijn weer lekker vrolijk :) ik vraag me een ding af, waar begin je met zoveel bloemen? Haha!

4

Met bedekken bedoel je?
Eerst de grote verdelen en dan de kleinere ertussen. Gaten opvullen met blaadjes of een vlinder.

Wat een leuke, kleurrijke taarten  :Y

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

6

prachtig!

Heerlijk vrolijik!!!
Erg mooi!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

8

Oh wat zijn ze mooi! :Y  :thumb:

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

9

Bedankt allemaal!
Was trouwens wel een verademing dat het eens een keer niet strak en netjes hoefde  ;)

10

Jouw bloemen zijn van fondant of marsepein ?? En hoe heeft je de hout bottom gedan ? Heeft je een mold ??

Ik vind jouw taart zo mooi, ik denk ik wil iets als je doen voor mijn moeder verjaardag...

Bedankt

Nadia in NL

Ik ben Française.. sorry voor de fouten. ;-)

11

erg leuk wil ik ook nog graag s maken ...dan maar voor mn eigen verjaardag

12

die zijn mooi !!! leuke bloemenbakken

zo'n taart bekleed je dus eerst niet marspein?
plak je de bloemen dan gewoon op de botercreme of smeer je hem dan ook niet af met botercreme?  :o

Ik vind ze geweldig! Wil ik ook nog eens proberen. Lijkt me leuk voor moederdag.

14

Mooie taarten!! Haha, die zin "want ik had m'n bloemenmal al beter onder controle", geweldig :lol:
Ik heb ook nog wel eens een strijd met bepaalde mallen, sommige willen gewoon niet luisteren :lol:  :lol:  :lol:

Groetjes, Tabitha         www.sweetiecake.nl
"Keep calm and have a (cup)cake"

15

Nadia.in.nl schreef:

Jouw bloemen zijn van fondant of marsepein ?? En hoe heeft je de hout bottom gedan ? Heeft je een mold ??

Ik vind jouw taart zo mooi, ik denk ik wil iets als je doen voor mijn moeder verjaardag...

Bedankt

Nadia in NL

Ik heb restjes gebruikt, dus is van alles wat, fondant, marsepein en marsefond. De houten renad is een stuk uitgerolde marsepein met een structuurmatje bewerkt en daarna in reepjes gesneden.
Is dit matje: http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -p-85.html

16

ingrid116 schreef:

die zijn mooi !!! leuke bloemenbakken

zo'n taart bekleed je dus eerst niet marspein?
plak je de bloemen dan gewoon op de botercreme of smeer je hem dan ook niet af met botercreme?  :o

Klopt, de taart is helemaal afgesmeerd met botercreme (ik gebruik altijd de mix van funcakes, nog nooit problemen met smelten gehad) en daarna plak je alles er gewoon op. Beste is de botercreme eerst goed stijf laten worden zodat het gelijk goed plakt en niet gaat schuiven. En door de bc in een kleur te maken waar e ook bloemen mee maakt, valt een evt gaatje tussen bloemen niet zo op.

17

tabithar schreef:

Mooie taarten!! Haha, die zin "want ik had m'n bloemenmal al beter onder controle", geweldig :lol:
Ik heb ook nog wel eens een strijd met bepaalde mallen, sommige willen gewoon niet luisteren :lol:  :lol:  :lol:

Had een nieuwe mal gekocht en op zich ging het vullen wel goed, maar doordat de silliconen erg soepel is (heb ook een Wilton mal, maar deze is van Stadler) werkt het lekkerder met fondant en door eerst een bloem te maken en dan een beetje geel in het hart te leggen en de bloem nog eens in de mal te drukken krijg je een mooier geel hart en niet van die uitlopers zoals bij het kleine taartje.

18

Wauw super gaaf zeg! Ze springen er helemaal uit met al die kleurtjes ;)

19

mooie,vrolijke taarten hoor.Wanner doe je bij de botercreme de kleurstof toevoegen?Dus je mag er gewoon je taart mee afsmeren??

20 Laatst bewerkt door anouckjewel (17-04-2012 15:44)

nonot schreef:

mooie,vrolijke taarten hoor.Wanner doe je bij de botercreme de kleurstof toevoegen?Dus je mag er gewoon je taart mee afsmeren??

Ik heb het gewoon op het eind toegevoegd en daarna nog even gemixt. Is niet zoals bij slagroom dat je te lang kunt mixen.
En wbt het afsmeren: mogen en willen zijn 2 dingen. Tuurlijk mag het, het is jouw taart. Maar of je het moet willen is een 2e. Lees hier vaak genoeg dat het goed gaat en met de 12 taarten die ik gemaakt heb is het nog nooit mis gegaan. Maar omdat er veel water in de bcmix gaat is er een kans dat je fondant/marsepein gaat smeten.
Dus: ik doe het gewoon, maar geef mij de schuld niet als het mis gaat ;)
Hier nog een mooi linkje hoe smeltend fondant eruit ziet (was afgesmeerd met zw room): http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=192451

21

anouckjewel schreef:
nonot schreef:

Ik heb het gewoon op het eind toegevoegd en daarna nog even gemixt. Is niet zoals bij slagroom dat je te lang kunt mixen.
En wbt het afsmeren: mogen en willen zijn 2 dingen. Tuurlijk mag het, het is jouw taart. Maar of je het moet willen is een 2e. Lees hier vaak genoeg dat het goed gaat en met de 12 taarten die ik gemaakt heb is het nog nooit mis gegaan. Maar omdat er veel water in de bcmix gaat is er een kans dat je fondant/marsepein gaat smeten.
Hier nog een mooi linkje hoe smeltend fondant eruit ziet (was afgesmeerd met zw room): http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=192451

Haha daar gaat mijn taart! Gelukkig kan ik nu wel hele taarten afleveren :)

22

Dat was leuk om te zien,wist niet wat ze bedoelde met smeltende fondant.Als jij  bij de mix een smaakje toevoegt doe je dat ook op het laatst?Heb het nl zondag gedaan maar vond het er niet lekker uitzien,heb het toen maar niet gebruikt,dank je trouwens voor je snelle reactie. :thumb:

23

Dat heb ik nog nooit gedaan.
Was het wel allemaal op kamertemp?
Want ik heb een keer schiftende botercreme gehad, dan mengt het niet goed.
Even au bain marie verwarmen en doormixen en dat mengt het wel.

24

Lis_27 schreef:
anouckjewel schreef:
nonot schreef:

Haha daar gaat mijn taart! Gelukkig kan ik nu wel hele taarten afleveren :)

Jep,  zag idd dat je ook op de mijne gereageerd had ;)

25

alles was wel op kamertemperatuur en het was aardbei smaak van patidess,het wilde niet gemengd worden.