1

Onderwerp: Help! Biscuitdeeg

Hoi, ik heb net een recept van biscuitdeeg gemaakt maar me deeg is echt maar 2cm hoog. Ha ik een dubbele dosis moeten doen.

Mijn uitleg:
Ik heb het recept basisbiscuitdeg gebuikt van de site. Ik heb de eieren gemiddeld gemixt. En later iets sneller gedaan. Hoelang? 5a6 min. Ik heb gewone mixers gebruikt niet de deeixer maar die andere (ben de naam ff kwijt) ik heb de kom in warm water gedaan en de ei en suikers gemixt toen heb ik de bloem maizena en zout gespateld. Me iven begon ik op 140graden en elke 10minuten 10graden hoger tot 185graden. Ik heb de deeg over genomen uit het tabellen kopje links dan de 24x24 vierkante vorm. Staat biscuitdeeg1 boven. De vorm van min zelf is 23x23

Taart bestellen?        Bootjuh bellen!

2

Re: Help! Biscuitdeeg

sowieso ga je langer moeten mixen, echt minstens 10 minuten,het mixen is echt heel belangrijk voor het rijzen van je biscuit. spatelen van de bloem moet voorzichtig gebeuren anders gaat de lucht er terug uit. als je de hoeveelheid hier uit de tabellen hebt overgenomen moet dat juist zijn. Ik bak zelf niet met oplopende temeperatuur, gewoon 180 graden, werkt bij mij perfect, anderen bakken liever volgens oplopende temeperatuur. Volgens mij heb je dus niet lang genoeg gemixt

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

Ik wil nu het recept verdubbelen die gewoon hier van op de site maar 10eieren is wel heel veel!

4

ik heb het met 7 eieren gedaan! ik zie dat me deeg al behoorlijk luchter is! Best trots nu! :o

ik heb twee keer dat recept gebruikt en er is niks fout gegaan, heb wel echt 20 minuten gemixt en dan idd het meel erdoorheen spatelen niet hard roeren anders is je luchtigheid uit het beslag. vond het wel een gedoe doe mij maar de kant en klare mix hoor. eieren beetje water erbij, gaat nooit fout O-)  succes

6

Hij staat nu in de oven en vind ik behoorlijk netjes voor de eerste keer. Nu is die alleen in de midden iets ingezakt maar dat kijk ik straks wel hin moet nog tot 5 voor half 11 haha

7

Kan ik me taart in een plastic zak doen en Pas overmorgen bekleden en vullen??