1

Onderwerp: Weet iemand hoe dit komt ? (rare vorm biscuit)

Net deze gebakken, met een simpele mix waaraan cacaopoeder en poedersuiker is toegevoegd (verhoudingen enzo zijn gerespecteerd)

Maar nu kwam hij zo de oven uit... met een halve bol erop !
Weet iemand hoe dit komt? heb wel beslag voor een taartvorm van 24cm in een taartvorm van 20cm gedaan omdat ik een hoge biscuit wou zodat ik hem met 2 vullingen kon maken.
Maar hier ben ik nu wel niets mee.. :(

http://www.mijnalbum.be/Foto-OBOQLAXE-D.jpg
hopelijk kunnen jullie het een beetje zien wat ik bedoel..
Hij is normaal halverwege en dan staat er die bol op ...

2

Re: Weet iemand hoe dit komt ? (rare vorm biscuit)

Denk te snel gebakken. Hoe hoog stond je oven.

3

lijkt mij idd te hoge temperatuur in de oven

4

Ik heb de instructies van de biscuit mix gevolgd, 30min. op 180° .. te hoog dus ? hoeveel raden jullie dan aan ?

5

Ik zou beginnen met 160 graden en dan langzaam opbouwen naar 180

Ik begin altijd met 20 min. op 150 en daarna 20 min op 175 graden. Lukt altijd.

Groetjes P@trici@

7

Heb je een oven met boven/onder warmte of een hetelucht oven?
Als je hete lucht hebt, dan is de temperatuur denk ik te hoog geweest.

Ik bak met hete lucht op ong. 170 graden (en ik doe niet aan temperatuur opbouwen).

Het lijkt ook alsof je een wijd uitlopende vorm hebt gebruikt?

~ Never waste a good crisis... ~

8

Ik heb een heteluchtoven, dus de volgende keer op 170 graden, maar hoelang dan ? 10minuutjes meer misschien ? (dus 40 ipv 30min)

Het is een normale bakvorm hoor, op de foto staat ie wat raar omdat ik 'de bol' op de biscuit mooi wou tonen :)

ik bak hetelucht nooit heter dan 160 max en voor een cake (zeker dubbele hoeveelheid) mag die er toch wel gauw zo'n 40+ min inzitten

het is pas richting gaar als het goed gaat ruiken, en dan testen of het al zover is, door erop te drukken en/of een prikker erin te steken

I never met a calorie I didn't like....

Je moet het gewoon even testen. De ene oven is de andere niet, dus je moet echt even uitzoeken hoe lang en welke temperatuur voor jouw oven het beste werkt.

En dit komt inderdaad doordat je oven te heet was.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

11

Ik bak ook hetelucht op 150 gr (160 is inderdaad max, vind ik), maar de biscuit gaat er wel 1,5 keer zo lang in als op de verpakking staat (50 min). Ik bouw ook geen temp op, veel te veel gedoe  ;)

Als je hetelucht bakt 'moet' je sowieso 10% van de baktemperatuur afhalen die op de verpakking staat. Als er tenminste maar 1 temperatuur op staat dan  ;)

12

ha, die van mij zagen er eerst ook zo uit! Maar nu doe ik ook eerst 10 minuutjes op 140, dan 10 minuutjes op 160 en dan nog 10 minuutjes op 180 graden. En nu ziet hij er altijd mooi recht uit...  :Y

13

Cato1989 schreef:

Ik heb de instructies van de biscuit mix gevolgd, 30min. op 180° .. te hoog dus ? hoeveel raden jullie dan aan ?

Ik weet niet welke biscuit mix je gebruikt, maar op de funcakes verpakking staat bij heteluchtoven echt 160 graden..

Ook 170 graden is nog te heet (mits jouw oven bij 170 graden, maar 160 graden wordt)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

14

Ik bak met hetelucht op 160 graden en voor een 20cm vorm ong 30 min.

~ Never waste a good crisis... ~