Onderwerp: chocolade mousse van Almhof, kan dit??
ik wil een choco biscuit taart vullen met de chocolade mousse van Almhof. Kan dit erin of moet ik dat nog eerst mengen met slagroom ofzo?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » chocolade mousse van Almhof, kan dit??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik wil een choco biscuit taart vullen met de chocolade mousse van Almhof. Kan dit erin of moet ik dat nog eerst mengen met slagroom ofzo?
Ik gebruik m wel vaker, gewoon zo uit de pot op de taart!
prima te gebruiken, heb er laatst een taart mee gevuld, laagje chocolademouse, laagje hazelnootmouse (ook van Almhof) en laagje lemon curd voor de frisheid. Was echt super van smaak en idd zo uit de pot op de taart
prima te gebruiken, heb er laatst een taart mee gevuld, laagje chocolademouse, laagje hazelnootmouse (ook van Almhof) en laagje lemon curd voor de frisheid. Was echt super van smaak en idd zo uit de pot op de taart
zelfgemaakte chocomousse vind ik nog veel lekkerder.
Hoi,
En moet je dan ook zo'n dijkje van botercreme doen?
En die lemon curd maak je die zelf of kopen jullie die ergens?
Is dat ook lekker met een normaail biscuitdeeg?
Groetjes Bootjuh
Ik lees ook even mee..
Ik probeer net me biscuitdeeg te maken maar hij blijft echt maar 2cm hoog! Ik baal er echt van wat doe ik fout!
Oww jaa ik heb een vierkante bakvorm van 23x23. Me verhoudigen zijn:
270gr ei
163 gr suiker
134 gr bloem
26 gr maizena
9 gr vanillesuiker.
Zou ik dan 2x moeten doen maar 270gr ei is 5eieren dan heb ik er 10 is toch veel te veel?
Ik probeer net me biscuitdeeg te maken maar hij blijft echt maar 2cm hoog! Ik baal er echt van wat doe ik fout!
ik heb je gemeld, want volgens mij ga je meer antwoorden krijgen als je hierover een apart topic opent.
Als je de zoekfunctie op het forum gebruikt ga je al veel tips vinden hierover.
Welk recept heb je gebruikt? hoe lang en hoe snel heb je gemixt? heb je de ballongarde gebruikt of de kloppers? hoe heb je stap voor stap alles door mekaar gedaan? hoe warm was je oven ? hoeveel deeg had je en hoe groot was je vorm? als we dat allemaal weten kunnen we beginnen met je te helpen een antwoord te zoeken.
Een dijkje van botercreme is handig...
Lemoncurd kun je kopen bij (de grotere) AH, staat bij de jam en ander broodbeleg
En ook lekker met gewoon biscuitdeeg, hoor!
Als je biscuit niet hoog genoeg wordt, heb je misschien niet lang genoeg gemixt?
succes ermee!
Ik heb het recept basisbiscuitdeg gebuikt van de site. Ik heb de eieren gemiddeld gemixt. En later iets sneller gedaan. Hoelang? 5a6 min. Ik heb gewone mixers gebruikt niet de deeixer maar die andere (ben de naam ff kwijt) ik heb de kom in warm water gedaan en de ei en suikers gemixt toen heb ik de bloem maizena en zout gespateld. Me iven begon ik op 140graden en elke 10minuten 10graden hoger tot 185graden. Ik heb de deeg over genomen uit het tabellen kopje links dan de 24x24 vierkante vorm. Staat biscuitdeeg1 boven. De vorm van min zelf is 23x23
Heb een nieuwe aangemaakt:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=192382
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » chocolade mousse van Almhof, kan dit??