1

Onderwerp: Een bruidstaart met een "speciale" vulling

Na veel slapeloze nachten over deze opdracht was het eindelijk zover. Een bruidstaart van 5 lagen voor 120 personen, op een standaard en dan nog 60 cupcake ijsjes en 20 normale cupcakes.. Taart gevuld met slagroombotercreme, mandarijntjes en abrikozenjam. Was zo bang dat er iets mee zou gebeuren onderweg, moest toch 45 minuten rijden ;) Had deze opdracht via bakken voor anderen, hij had "een speciale" vulling, hij moest blauw of roze worden. Ik wist als enige (buiten de verloskundige) wat het geslacht van het babietje van het bruidspaar was!

Tijdens de proeverij heb ik gevraagd wat ze zelf dachten wat ze zouden krijgen. Toen werd mij wel duidelijk dat ze allebei overtuigd waren dat het een jongetje zou worden. Vorige week kreeg ik de echo en wat bleek: Ze krijgen een meisje!! :D De slagroombotercreme heb ik dus roze gekleurd. Gisteravond werd ik nog gebeld door de bruidegom, het eerste wat hij zei was: "Het is een meisje!". Toen moest ik wel even lachen, heel de zaal was erg verbaasd omdat zij ook dachten dat het een jongen zou zijn! Gelukkig waren ze tevreden over de taart en hadden ze ervan genoten! Mooi om te horen toch?

Genoeg gekletst hier de foto's!

Voor de liefhebbers zonder bruidspaar
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/533989_214228575353188_100002981421197_377418_108800320_n.jpg

Met bruidspaartje
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/306105_214228622019850_100002981421197_377419_2056123086_n.jpg

Bruidspaartje
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/535172_214229572019755_100002981421197_377428_171042168_n.jpg

Stiekem ook maar hier, de cupcake ijsjes voor de leerlingen van de bruid
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/557695_214228528686526_100002981421197_377416_1751870682_n.jpg

Ook heb ik nog twee Bumba taarten gemaakt

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/535350_214227652019947_100002981421197_377413_1836328827_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/577808_214727755303270_100002981421197_378874_428549269_n.jpg

Kan even geen Bumba meer zien ;)

Heel verhaal is het geworden! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Heeft me toch wel wat zweetdruppeltjes gekost de bruidstaart! Nu heerlijk ontspannen!

xx Do

2 Laatst bewerkt door mdetombe (14-04-2012 10:57)

Re: Een bruidstaart met een "speciale" vulling

mooie taarten, en wat een leuk verhaal over die bruidtaart, is wel een orgineel idee om het geslacht van de baby zo te zeggen op je eigen bruiloft  :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

3

Mooie taarten!

Wat een leuk verhaal van de bruidstaart zeg!
Maar begrijp ik het goed dat alleen jij en de verloskundige het wisten, en het bruidspaar zelf nog niet?

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

bij 'speciale' vulling kreeg ik heeeeeele andere gedachten! hahaha!!
maar wat leuk zeg, die roze kleur in de bruidstaart!
maakt de dag nóg specialer dan het al was.

Ik zing mijn eigen wijsje!

5

FloordKB schreef:

Mooie taarten!

Maar begrijp ik het goed dat alleen jij en de verloskundige het wisten, en het bruidspaar zelf nog niet?

Klopt, het bruidspaar wist van niks!

6

Eerst mijn complimenten voor de taarten en cupcakes, mooi gedaan hoor, maar wat leuk dat je het zo mocht doen in roze of blauw.
In amerika word het  al een tijdje gedaan maar hier hoor je er nog niet zoveel van.
als er nu veel zwangere vrouwen deze side komen bezoeken ;)

groetjes elfje elly

7

wat een leuk geheel! een leuk bruidspaar geboetseerd en die cupcakeijsjes met dekseltje vind ik ook heel leuk! top allemaal

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

wat een organel idee van het bruidspaar. Mooie bruidstaart ook :)  Maar ik vind de bumba ook erg mooi, met mooie aansprekende kleuren.

9

Dootjuh schreef:
FloordKB schreef:

Mooie taarten!

Klopt, het bruidspaar wist van niks!

Wat super leuk zeg!
Ik zou helemaal gek van nieuwsgierigheid worden denk, het is al zo'n spannende dag, je trouwdag. :D

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

10

Mooie taart, ik herken het ontwerp hihi.
Ik had het op papier gezet en het aan ze gegeven na mijn gesprek. Ik kreeg te horen dat ik de taart waarschijnlijk mocht maken en na twee weken dat het niet doorging...maar zie nu wel mijn ontwerp...haha

Hartstikke leuk gedaan zo!!!

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

11

@ Maaike, dat moet toch ook wel weer heel raar/vreemd zijn?
Mag ik vragen waarom het dan bij jou niet doorging?

12

Ziet er allemaal prachtig uit, eer van je werk hoor!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

13

krizzie schreef:

Het enige wat ik hoorde was dat ik wat duurder was, maar zoiets kan gebeuren. Het is de eerste keer dat een taart niet doorging, maar voor alles is een eerste keer en het bruidstaar heeft een mooie taart gehad zie ik, dus dat is het belangrijkste toch? Nee hoor no hard feelings, het was een super leuk stel.

14

En nu maar hopen dat het babytje tijdens de echo niet "de beentjes aan elkaar heeft geknepen" Je hoort nog weleens dat iedereen, inclusief de verloskundige, dacht een meisje te zien, maar dat later (bij een volgende echo, of bij de bevalling) bleek dat er toch nog iets  meer zat verstopt. Ik vind het persoonlijk trouwens jammer dat iedereen van tevoren al weet wat het wordt. Ik wou het zelf bij beide kinderen van tevoren niet weten, de spanning eromheen maakt het toch vind ik net iets leuker. Maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk, ik begrijp wel dat het met de technieken van tegenwoordig moeilijk is, om niet even "stiekem te kijken.
Je taarten vind ik in ieder geval heel erg mooi. De bruidstaart mooi rustig, bescheiden gedecoreerd, en de Bumba taarten erg mooi, lekker vrolijk gekleurd. Je ziet veel Bumba taarten, maar mij verveelt het echt niet.

15

anja66 schreef:

En nu maar hopen dat het babytje tijdens de echo niet "de beentjes aan elkaar heeft geknepen" Je hoort nog weleens dat iedereen, inclusief de verloskundige, dacht een meisje te zien, maar dat later (bij een volgende echo, of bij de bevalling) bleek dat er toch nog iets  meer zat verstopt. Ik vind het persoonlijk trouwens jammer dat iedereen van tevoren al weet wat het wordt. Ik wou het zelf bij beide kinderen van tevoren niet weten, de spanning eromheen maakt het toch vind ik net iets leuker. Maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk, ik begrijp wel dat het met de technieken van tegenwoordig moeilijk is, om niet even "stiekem te kijken.
Je taarten vind ik in ieder geval heel erg mooi. De bruidstaart mooi rustig, bescheiden gedecoreerd, en de Bumba taarten erg mooi, lekker vrolijk gekleurd. Je ziet veel Bumba taarten, maar mij verveelt het echt niet.

Ze hebben zelfs 2 keer een echo laten maken om het zeker te weten.. ;) Maar inderdaad, het gebeurt wel vaker dat ze het niet goed zien op de echo...

16

maaike schreef:
krizzie schreef:

Het enige wat ik hoorde was dat ik wat duurder was, maar zoiets kan gebeuren. Het is de eerste keer dat een taart niet doorging, maar voor alles is een eerste keer en het bruidstaar heeft een mooie taart gehad zie ik, dus dat is het belangrijkste toch? Nee hoor no hard feelings, het was een super leuk stel.

Ooooh was jij de andere bakster ;) Ik heb het ontwerp dat ze mij stuurden wel enigszins aangepast.. Maar dacht echt dat het bruidspaar dit zelf zo had verzonnen..

17

Dootjuh schreef:
maaike schreef:
krizzie schreef:

Ooooh was jij de andere bakster ;) Ik heb het ontwerp dat ze mij stuurden wel enigszins aangepast.. Maar dacht echt dat het bruidspaar dit zelf zo had verzonnen..

]
Ik vind het ook niet erg :) Als het maar een mooie dag voor ze geweest is en zo te zien is dat met de taart al goed gekomen.

Oh echt ontzettend bijzonder leuk
Hoor!

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

19

maaike schreef:
Dootjuh schreef:
maaike schreef:

]
Ik vind het ook niet erg :) Als het maar een mooie dag voor ze geweest is en zo te zien is dat met de taart al goed gekomen.

fijn dat je je er zo makkelijk over zet! Uiteindelijk heb jij dus wel tijd gestoken in het ontwerp te tekenen! Is toch niet helemaal eerlijk van het koppel...
Ik vind het in ieder geval prachtige taarten en ook een heel leuk idee! (al zou ik zelf toch al vooraf het geslacht dan willen weten en het op die manier aan de rest tonen).
Vraag me af of je die dag dan niet meer bezig bent met nieuwsgierig te zijn naar het geslacht dan je echt geniet van het hele gebeuren vooraf :-)