1 Laatst bewerkt door Mo's Taarten (15-04-2012 22:08)

Onderwerp: Welke chocolade uit de supermarkt werkt?

Als ik chocolade wilt gebruiken om te smelten lees ik dat je niet elke chocoladereep uit de schap kunt pakken.

'Welke reep werkt het beste? Wie heeft er ervaring mee.

mvg
Monique

Ps. wil het gebruiken misschien voor over de taart en misschien een deel om te mengen met slagroom voor de vulling van een blanke taart.

2

Re: Welke chocolade uit de supermarkt werkt?

Bij de lidl hebben ze pure melk en witte chocolade reepjes van 40 gram per 5 stuks verpakt.
Deze zijn helemaal prima om te gebruiken in alles wat je schrijft.
Goede kwaliteit niet te duur.
(Lijkt wel een reclame!) :lol:
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

Annette52 schreef:

Bij de lidl hebben ze pure melk en witte chocolade reepjes van 40 gram per 5 stuks verpakt.
Deze zijn helemaal prima om te gebruiken in alles wat je schrijft.
Goede kwaliteit niet te duur.
(Lijkt wel een reclame!) :lol:
Succes.

Dank je! Die zit bij ons om de hoek (waar niet). Op zulke info zit ik te wachten want je ben gauw geneigd om een merkreep te gebruiken die misschien helemaal niet goed smelt. Ik ga ze meteen aanschaffen voor mijn testtaart morgen. Dank je voor je snelle antwoordt.

4

ik gebruik altijd repen van perfekt.

Ik gebruik altijd chocolade van Tony Chocolonely, is niet de goedkoopste, maar erg goede chocolade en 100% slaafvrij.

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

6

Ik gebruik chocola vooral voor caramelshortcake.
Eerst gebruikte ik de pure chocola van AH merk, maar het viel me op dat die heel snel weer smelt nadat ie is verwerkt.

Nu heb ik (in de aanbieding) bij de Makro een zak Callebaut gekocht en voor mij niks anders meer!

~ Never waste a good crisis... ~

7

de dikke chocoladereep van de action werkt ook super.

8

het hangt er dus van af welf recept je volgt. Soms heb je pure chocolade nodig, soms melkchocolade.
Als je pure nodig hebt, moet je bij de ingredienten kijken hoeveel % cacao de chocolade bevat, bij pure moet dat toch minstens rond de 49% liggen. Hoe hoger dit percentage, hoe bitterder de smaak zal zijn, sommige recepten hebben dat echt nodig. Ik gebruik bijna altijd een lokaal chocolademerk van hier uit Belgie dat goedkoop (denk 1,59 euro voor 400 gram) is maar een goede kwaliteit levert (heb ze allemaal uitgeprobeerd)
Bij melkchocolade kan je best toch nog iets van ronde de 30% cacao hebben.
Het is even zoeken en met de tips van de nederlandse dames zal het wel lukken

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen