Onderwerp: eerste verjaardags stapeltaart
Een vriendin weet dat ik graag taarten bak en vroeg of ik haar verjaardagstaart wilde maken. Natuurlijk doe ik dat! Mag het dan een fondant taart zijn? Vroeg ik. Dat was prima. Verder had ik de vrije hand, maar er mocht geen banaan en kiwi inzitten.
Ik heb het geweten hoor, voor de eerste keer een drielaag taart willen maken....pffffff bloed, zweet en tranen! hihi.
Ik had eerder 1 barbietaart gemaakt en 1 taart van 20 cm. De rest is dus allemaal nieuw!
Ik heb ontzettend veel geleerd, hoe ik beter met de clistix kan werken, hoe ik dus wel eerst het fondant eroverheen moet doen en dan de dowels en dat ik dus eerst de kartonnetjes onder de kapsels doe en dan pas ga bekleden.....
Verder ben ik meer een meer is minder type, dus een lussenstrik erop en klaar!
Ze vierde de verjaardag samen met haar verloofde en werden 70 samen, dit heb ik op de lussenstrik gezet.
Vraag: ik heb met de sugarcraft gun de randen om de taart gemaakt, dit ging nog niet zo makkelijk: er komt nooit genoeg uit om de hele rand ineen te maken. Hoe kun je dit verbeteren?
off topic: klopt het dat het rode handvat van de gun heen en weer bewogen kan worden, voordat je hem induwt? Ik heb het idee dat de mijne lam is.
O, hier is ie dan!