1

Onderwerp: Vraagje van een newbie!

Hallo Dames,

Ik ben nog niet zo lang bezig, maar nu heb ik zin in een uitdaging!

Mijn 1e dochtertje word eind deze maand 3 en nu wil ik voor haar een taart maken. Ben nog aan het twijfelen tussen Hello Kitty en Prinsessen, maar daar over later meer...

Mijn vragen:

Is er een mogelijkheid om (als je de taart hebt afgestreken met botercreme...de 1e keer) de taart erna met slagroom te omhullen voor de marsepein er over heen gaat of moet het echt botercreme zijn om de marsepein zich te laten hechten op de taart?

De 2e vraag is,

mocht het niet lukken om hem met slagroom te omhullen is er dan een optie om hem met slagroom te vullen? Daar vind ik nl niets over terug op het forum, dus een laag biscuit, laag slagroom, laag biscuit? (in gedachten had ik met hagelslag, maar weet niet of dat een goeie combi zou zijn)

En mijn 3e vraag is,

Hoe kan ik de taart eventueel omhullen met chocolade smaak, is daar speciale marsepein voor of moet ik hem dan in plaats van marsepein omhullen met een chocolademousse of iets in die richting?

Graag ook een beetje meer how-to uitleg als het kan.

Bedankt in ieder geval al voor de antwoorden!

Groetjes Carolina

2

Re: Vraagje van een newbie!

heb je even gemeld, want je staat in de verkeerde rubriek.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3 Laatst bewerkt door xhafal (16-04-2012 13:44)

1) Je kan niet de taart omhullen met slagroom en dan marsepein/fondant erover doen, dan smelt je marsepein/fondant.

4 Laatst bewerkt door xhafal (16-04-2012 13:45)

2) slagroom kan je als vullin gebruiken, ofwel kom je niet te dicht tegen de rand van je taart zodat de slagroom de marsepein/fondant niet kan raken ofwel spuit je een dijkje van botervreme
3)je kan ipv botercreme ook ganache maken (chocolade met room) en daarmee je taart omhullen en daar kan je wel marsepein/fondant op doen.

5

Hoi Carolina
ik heb je even gemeld want je vragen horen thuis bij bakken en vullen. Je hoeft niets te doen, de moderators verplaatsen je stukje vanzelf.
Dan even wat antwoorden:
- Marsepein kun je niet over slagroom heen doen, dan gaat ie smelten. Afsmeren doe je met botercreme of met ganache. Evt kun je ook abricoteren.
- je kunt best met slagroom vullen maar dan moet je een dijkje spuiten zodat de vulling niet in contact kan komen met de marsepein en natuurlijk de taart in de koeling bewaren
- als je chocoladesmaak wil kun je ook bekleden met chocoladefondant maar je kunt je taart ook vullen en dan overgieten met ganache

als je kijkt bij de faq of met de zoekfunctie zoekt zul je veel how-to's tegenkomen

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

6 Laatst bewerkt door boonsnic (16-04-2012 13:49)

Hoi welkom hierzo als je boven in de "oranje balk kijkt" bij indez gebruikerslijst ect. daar staat ook zoeken in klik die maar eens aan
en vul in wat je zoekt en je vinkt de verschillende dingen aan vullen bakken ect en op zoeken dan gaat er een wereld voor je open.

En hierlangs linkerkant bij welkom, recepten, galerie staat ook how to's en de FAQ daar word je ook veel wijzer van.

vraag 1 je kunt je taart niet afsmeren met slagroom dan gaat je fondant smelten, je kunt wel afsmeren met chocopasta

vullen gaat wel met slagroom alleen moet je taart dan bewaard worden in de koelkast want dat bederft wel sneller zeker met warm weer.

en vraag 3 er is een fondant met chocosmaak hier in de hebshop
van dlt

maar zoals gezegd ik zou eens zoeken op de site met de zoekfunctie :thumb:  veel suc6

:o oeps ze waren me al voor :o  :o  :o

Lieve groetjes van Nicole

7

Move to ~> Bakken en vullen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Hallo,

Ja ben al 3 dagen aan het zoeken hier op het forum en heb op 99% van mijn vragen antwoord gehad, maar als ik mijn vragen zo zie, waren dat volgens mij de makkelijkste  :o  excuses daarvoor!

Ik weet nu wat ik moet doen, daar ben ik heel dankbaar voor haha! Het wordt dus een hello kitty taart met chocolade fondant met een vulling van slagroom en daar nog iets bij, waar ik nog over uit ben haha!

Mijn dochtertje is heel kieskeurig nl :P

Bedankt allemaal, ook voor het verplaatsen!!

Groetjes Carolina