1

Onderwerp: Hallo!!

Hallo,

Mijn naam is Carolina en ik ben 28 jaar oud, ben Limburgs op paspoort, 10 uitgeleend aan Rotterdam en nu weer terug, maar dan over de grens in het limburgse Vlaanden (BE) Ik heb 2 dochtertjes van 2,5 en 1,5 en een van mijn hobby's is bakken!

Ik zit nog in een beginfase hoor, ben pas een jaartje of 3 bezig en heb nog niet zoveel uitgetest, maar wel genoeg om verder te willen, ik lees al een tijdje mee op dit forum en dacht, ik meld me nu maar eens aan! Tijd voor het serieuzere werk :D

Nu heb ik alleen 1 probleem, we wonen nog niet zo lang in dit huis en de oven die hier staat is alles behalve wauw, ding is 25 jaar oud ofzo, maar doet het geweldig...met eten enz. Met cake bakken is het een ramp, nu 3x gedaan en 1e is de cake ontploft, 2e keer vlam eruit en 3e keer helemaal verbrand binnen 10 minuten op 135 graden. Ik snap er helemaal niets van want ik kan zeggen dat ik al tegen de 100 cakes gebakken heb en nooit problemen gehad :( Dus ik vraag me af wat hier aan de hand is...recept is ook niet veranderd :( Baal er erg van, dus ik hoop dat iemand tips heeft!

Groetjes Carolina

2

Re: Hallo!!

Hoi Carolina,
Welkom op het forum. Het is echt heel leuk en gezellig hier  :)
Zelf ben ik nog niet zo lang lid, maar heb al zoveel van de anderen geleerd  :Y  :)

Groetjes!

3

Hallo Kaatjecrx,
Eerst en vooral welkom en veel bak en dekoreer plezier.
Als ik jou was,zou ik eerst een oven thermometer in de oven leggen,om de temperatuur te controleren,en ook even controleren of soms e.v.t.de bovenwarmte van de gril aanblijft.Een van die twee zou het moeten zijn lijkt mij.
Vriendelijke groeten Jaap.

Opa uit 1946 ontdekt taarten en cake's voor kleindochter uit 2006.
Zij is er blij mee,en hij zeker.

4

Welkom en heel veel (bak)plezier!

Welkom.. en die oven zou ik dan maar weggooien.  :D  :D  Voor 100 euro heb je bij de Ikea al een hele fijne oven. Inbouw, dat wel. ;)