1 Laatst bewerkt door Bianca1969 (09-04-2013 21:30)

Onderwerp: Schwarzwalder kirsch met ganache overgoten

Mijn man houd niet van fondant en wilde graag een schwarzwalder kirsch taart.
Ik heb 'm afgewerkt met ganache...is niet zo mooi strak gestreken, datviel me nog niet mee.
Gevuld dus met slagroom en kersen. De biscuit heb ik getrempeerd met kersensap en niet met kirsch, aangezien er ook kinderen van moesten eten, en ik dus geen alcohol wilde.
Hier komt ie:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FXP3R8HX-D.jpg
en eentje van de binnenkant:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E3VRZNZP.jpg

Die mooie man op de frsoty sheet, dat is mijn mannetje, samen met zijn hobby helicopter.

Bijpassende cupcakes in het daarvoor bestemde categorie.

Bedankt voor tips en reacties....bv hoe ik mijn ganache strakker krijg...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Schwarzwalder kirsch met ganache overgoten

ziet er lekker en leuk uit!

Ik heb eens de tip van hier gebruikt. Goed vloeibare ganache maken, taart op een rooster zetten op een bord of grote bakplaat ofzo en de ganache er over gieten, je kan er ook een tweede laag nog over gieten (terug beetje opwarmen) moest dat nodig zijn. Je kan dus de chocolade die naar onder loopt, gewoon terug in je kom doen en er verder over gieten.
hopelijk begrijp je het zo een beetje

3

Misschien meteen erna met een heet mes nastrijken?
Je kunt ook de taart even in de koelkast zetten en iets laten stijven zeg maar en dan met een heet paletmes nastrijken, totdat hij wat gladder is, zo heb ik het ook met mijn eerste chocotaart gedaan....
Deze techniek wordt ook voor de afstrijklaag met de botercreme gebruikt, zag ik later...

4

Dank jullie voor je reactie. Volgende keer maar eens proberen, met wat vloeibaardere ganache. Ik heb ook geen paletmes, dus probeer het uit te smeren met een gewoon (te kort?) mes.

Dus ik ga toch maar eens een paletmes aanschaffen, en jullie tips onthoud ik even.

Thanx.

Bianca's bakery

5

hoe maak jij dan zo'n strakke taarten met fondant zonder paletmes?!

6

Frumpje schreef:

hoe maak jij dan zo'n strakke taarten met fondant zonder paletmes?!

Haha, steeds neem ik 'm me voor er eentje te kopen, en dan ben ik weer met een taart bezig...afsmeren met bc...en dan denk ik het weer "ik moet toch echt eens...."  :grr:

blijven smeren met het mes, even in de koeling zetten en dan weer eens smeren  :rolleyes: ...'t kost meer tijd idd. Maar zo superstrak als sommige anderen hier op het forum heb ik mijn taarten nog niet gehad hoor....

Bianca's bakery

7

Ziet er erg lekker uit...... :9