1

Onderwerp: ook maar eens paraderen :-)

3 stapels in 4 dagen, dat vraagt om een parade  :)

De eerste vond ik moeilijk: Nijntje, Bumba en allemaal dieren op een hardroze ondergrond :s . Het heeft me heel wat hoofdbrekens en inspipiksites bezoeken gekost. Uiteindelijk ging het als vanzelf...  :think:

https://lh3.googleusercontent.com/-Io8hJG_hVTQ/T4BCBfClbTI/AAAAAAAAUFM/30zNMp7TiUQ/s800/IMG_3897%2520%2528Kopie%2529.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-COm1zgcuqSo/T4BCA0mZG8I/AAAAAAAAUFQ/wDddZ7M1kX0/s800/IMG_3894%2520%2528Kopie%2529.JPG

D'r waren ook nog schapen koeien en een kip met kuikens  ;)

Fondant, gevuld met witte chocmousse (obv eiwitten :9 ), karamelsaus en knapperige hazelnoten, afgesmeerd met witte chocganache.
Fondant, gevuld met slagroom/mascarpone met frambozen en aardbeien, knapperige witte choc en 4 vruchtensaus.

Mijn vader was jarig geweest, gingen we naartoe op 1e paasdag, dus tsja...
https://lh5.googleusercontent.com/-vw62b0do_vk/T4E9msrdgxI/AAAAAAAAUGk/hWrYPmKCqI8/s800/IMG_3901%2520%2528Kopie%2529.JPG

Deze kan natuurlijk ook in 3D, maar het is ook een stapel, dussss  O-)
Bovenin bonbonblocmouse en dulce de leche.
Onderin witte chocmousse (obv eiwitten dus ;) ), karamelsaus en knapperige hazelnoten. Het geheel afgesmeerd met witte chocganache en bekleed met marsepein. Strik is van fondant met tylose.

En vandaag werd Fleur alweer 9. Graag een taart gebaseerd op eentje die ik al eens eerder maakte. Dat was 1 laag, nu dus toch iets anders en iets meer  ;)
https://lh6.googleusercontent.com/-uSM6oiTzHMk/T4Q5XEwR51I/AAAAAAAAUHE/KcCInwswqiw/s800/IMG_3907%2520%2528Kopie%2529.JPG

Marsepein, gevuld met aardbeienmousse en lemoncurd (beide homemade), afgesmeerd met witte chocganache. Het bovenste taartje is een cc  ;)
Fleur straalde toen ze de taart zag :)

Nu nog een 'gewone' taart voor morgen en dan is het weer effe rustig :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: ook maar eens paraderen :-)

Leuke taarten :)

3

Wat een gave parade!
Je roze Bumba/ Nijn/ dierenstapel is heerlijk vrolijk en lekker origineel zo.
Je paasei is helemaal leuk!
En de mooie taart voor Fleur was dus ook een schot in de roos. :thumb:

En wat een heerlijke smaken weer allemaal! :9 Ik zag je laatst al reageren op die hazelnoten, dus die had ik hier al verwacht. ;)
Lijkt me ook erg lekker. :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

4

jaaaa Hertje, goeje vullingideeen pik ik ook schaamteloos O-)  ;)

dank voor jullie reacties :)

5

Erg leuke taarten weer Carien!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

6

Mooie parade! Eerste taart is supervrolijk! :thumb:

Hé Carien, dat ziet er super uit!  :thumb: Die taart voor Merle vind ik echt leuk. Grappig al die verschillende figuurtjes op 1 taart met die slinger en ballonnen bezig! Kleurt lekker vrolijk op het hardroze  ;)
En een lekker eïig ei! Van de wondermold of heb je zelf iets gesneden?

Wat een werk lijkt me zeg! 3 stapels + nog één onderweg.  :thumb:

8

Mooi allemaal hoor!

9 Laatst bewerkt door Carien (10-04-2012 22:10)

Dankdank weer  :)

Mieperdepiep, idd de wondermold :Y  Had 'm nieuw, kon ik 'm mooi eens effe uitproberen. Was ook wel nodig: ik had ergens gelezen dat de inhoud 2,5 liter was, leek me wel weinig,maar goed.... deeg erin....kwam er een veeel te klein bultje uit  :think: 
Blijkt dat er 3,5 liter in kan :+  De kippen vonden die andere errug lekker ;)

Vader van Merle kwam de taart ophalen, hij was stil en zei 'da's wel een heel andere taart'... en bleef stil. Ik schrok, dacht dat ik iets fout begrepen had :s  :think:  Gelukkig bleek dat hij niet wist wat z'n vrouw opgegeven had en vond hij 'm erg leuk. Hij had een gewone platte taart met alleen Merles naam erop verwacht  ;)

10

Leuk!!
Lekker vrolijk allemaal  :thumb: En klinkt inderdaad  :9

Groeten,
Linnn

Wat superleuke parade met heerlijke en lekker vullingen,jammie

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

12

Hé Carien, het klinkt allemaal wel erg  :9 . En alledrie zijn weer  :thumb: . Ik vind vooral die voor Fleur erg mooi, "lekker" rustig. Ik ga een poging doen die te onthouden.

13

Leuk zo met die ballonnen! Daar wordt je echt vrolijk van  :Y

14

Carien schreef:

Vader van Merle kwam de taart ophalen, hij was stil en zei 'da's wel een heel andere taart'... en bleef stil. Ik schrok, dacht dat ik iets fout begrepen had :s  :think:  Gelukkig bleek dat hij niet wist wat z'n vrouw opgegeven had en vond hij 'm erg leuk. Hij had een gewone platte taart met alleen Merles naam erop verwacht  ;)

Leuk reactie van die vader! kan me voorstellen dat je een seconde ofzo effies heel zenuwachtig bent, maar dan, hé, juist helemaal mooi!

Heb je ook nog kippen? Ben jaloers op je! Ook al fruitboompjes, begreep ik al vanwege de zelfgemaakte jam. Ideale tuin! hmm.. * wil ook naar de provincie*
Zeur al een tijdje bij mijn man om kippen  :o , we wonen alleen hier heel erg op elkaar gepakt met (relatief) hele kleine achtertuinen. Dus.. :s

15

Helemaal mooi Carien  :thumb:

Christine.

16 Laatst bewerkt door Carien (11-04-2012 08:39)

Leuk hoor, al die reacties  :thumb:

Mieperdepiep,  :Y , ook kippen (echte scharrelaars, ze hebben een hele wei, moeten ze wel delen met 12 schapen en 2 kalkoenen, maar dat kan wel ;)). We hebben het geluk dat wij dus die mensen zijn, die op het moooiste plekje van de wereld wonen  :)

Leuke parade, ik vind vooral de NIjn/Bumba taart erg leuk :Y

18

Carien schreef:

Leuk hoor, al die reacties  :thumb:

Mieperdepiep,  :Y , ook kippen (echte scharrelaars, ze hebben een hele wei, moeten ze wel delen met 12 schapen en 2 kalkoenen, maar dat kan wel ;)). We hebben het geluk dat wij dus die mensen zijn, die op het moooiste plekje van de wereld wonen  :)

A..h lucky you!!  :Y

Vervelend dat ze die wei dan weer moeten delen met 12 schapen en die kalkoenen, .. rot voor ze zeg. ;)

19

:Y  zoooo naar......  :D

20

mooie taarten! en leuke kleurtjes :Y

21

Wauw, die eerste knalt echt van het scherm af! Wat een leukerdje!  :Y

22

Leuke parade hoor, vind de ballonnetjes erg leuk, de paastaart een schatje en de Holland taart......... :thumb:

23

Geweldige parade! Enneh, nog gefeliciteerd met Fleur.

Met zoete groet! Akire

24

:think: ben je me aan het stalken?? voel me vereerd :Y  ;)

25

Oh hij is leuk geworden!