Onderwerp: Het Beluga avontuur!! Ik ben zoooo trots!
Na twee uitgebreide proeverijen heb ik dan toch de opdracht gekregen, 132 cupcakes voor een huwelijksfeest bij Beluga!
Hans van Wolde vond onze gebruikelijke toefjes maar niks, dus ik mocht twee dagen meelopen in de patisseriekeuken om te leren hoe ze bij Beluga hun gerechtjes en desserts decoreren. Alle decoraties moeten namelijk iets toevoegen aan de smaak.
Dat was echt een geweldige ervaring en ik heb zo ontzettend veel geleerd daar! Een grote eer om van zo'n patisseriemeester wat geheimpjes te leren 
Afgelopen week ben ik dus druk in de weer geweest en dit is het resultaat:

Als basis voor de meeste cakejes heb ik Opa's cake gebruikt, die vonden ze daar erg lekker. De smaken zijn:
Verveine, kardemom en citroen, gevuld met frambozen-witte chocolade crème en frambozenjam. Erbovenop een framboosje, witte chocolade bolletjes en een takje honey cress.
Bergamot en geroosterde hazelnoot, gevuld met mango jam, gegarneerd met mango-passie-kwark-djeroek rolletjes, chocoladebolletjes en een takje honey cress.
Kokos met geroosterde macadamianootjes, gevuld met ananas-malibusaus, gegarneerd met karamelstukjes, geroosterde kokos en een reepje gekonfijte limoenschil.
Zoete stemgember gevuld met gember-yoghurtcrème en een beetje mangocoulis.
Appel-kaneelcakejes met kaneelsuiker, ongezoete slagroom en een reepje gekonfijte limoenschil.
Moist chocolade met koffie, gevuld met witte chocolade-banaancrème. Gegarneerd met heerlijk zachte ganache en een stukje bladgoud.
Ik kreeg complimenten van de koks en van Hans zelf. Ze vonden het erg lekker en goed opgemaakt. Hans zei dat ik goed begreep hoe een cupcake hoort te smaken!
Van dat soort complimenten ga ik nogal stuiteren 
Oh ja, en niks uit een potje of met een mix 
Dat is nou toevallig zeg, ik kom er net achter dat mijn broer fotograaf was op het feest! Zijn foto's zijn toch net ietsje mooier 

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/
.

)