1

Onderwerp: Spoedje Bicuit bakken

Hallo

Ik gebruik funmix biscuit mix.
Ik heb een 20 cm vorm van 10 cm hoog.
Voordat ik begin leg ik de eieren in warm water.
Ik bak het kapsel op 160 gr.
Bakken jullie hem ook in het midden van de oven??
Ik heb een hetelucht oven(combi magnetron).
Probleem is als ik hem eruit haal en op een rooster laat afkoelen dan kruimelt de onderkant (wat zeg maar de bovenkant moet worden) er hangen daar losse velen gebakken biscuitdeeg die je er zo af kan trekken.
Hoe kan dit?
Moet ik hem dan toch onderin de oven bakken??

Gr. Helma

2

Re: Spoedje Bicuit bakken

Zet de oven ietsjes lager, of idd het kapsel lager in de oven.

Zo te horen schroeit het biscuit te snel dicht in de pan..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Ik verwarm m'n oven altijd voor op 130 graden, dan 3 minuten op 130 graden bakken en daarna zonder oven te openen of verder voor te verwarmen, nog 30 min op 160 graden en daarna controleren of hij goed droog is.

Hoop dat t gaat lukken voor je!
Succes!

Groetjes,
Danielle

Sinds ik een bakpapiertje onderin de bakpan legt nadat ik hem gesprayd heb met oetker komt hij er helemaal mooi uit. Alleen het bakpapiertje er voorzichtig afhalen en je heb een mooie onder/bovenkant. Ik bak in mn hete lucht eerst 20 min op 150 graden en dan 20 min op 175 graden. gaat altijd goed!

Groetjes P@trici@

5

Mijn oven gaat van 160 naar 130 graden

6

Soms laten de randjes ook los wanneer je teveel bakspray gebruikt, wanneer je te royaal bent met het invetten van het bakblik

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

Waarom leg je de eieren van te voren in warm water? Ik haal ze altijd rechtstreeks uit de koelkast vlak voordat ze door het beslag gemengd worden en heb nog nooit problemen met een kapsel gehad.

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

8

Kscn schreef:

Waarom leg je de eieren van te voren in warm water? Ik haal ze altijd rechtstreeks uit de koelkast vlak voordat ze door het beslag gemengd worden en heb nog nooit problemen met een kapsel gehad.

omdat alles op kamertemperatuur moet zijn voor een luchtig beslag. als de eieren te koud zijn dan kan het zijn dat je beslag veel compacter blijft.

9

Bij mix maakt dat weinig uit hoor

10

FunLovin schreef:

Soms laten de randjes ook los wanneer je teveel bakspray gebruikt, wanneer je te royaal bent met het invetten van het bakblik

Dit is het probleem volgens mij...........na sprayen even met wat keukenrol uitsmeren/afnemen...........

11 Laatst bewerkt door helmam (15-04-2012 12:45)

Okee dank jullie wel, moet er straks een bakken en ga zeker wat met de tips doen, en idd mijn beslag is luchtiger bij warme eieren dan bij koude eieren. :thumb:

Weer hetzelfde probleem, eerst deed ik het biscuit met bloem, eieren en suiker maken en toen had ik geen probleem dat de onderlaag los liet.
Heb net 2 boltaartjes gebakken en daar laat niks los.

Heb een bakpan van pme.