1

Onderwerp: Waarom zakt hij in?

Ik heb even een vraagje, als ik een biscuit bak in bijvoorbeeld een 20 of 25 cm bakvorm lukt dat prima, ik bak dan op 175 graden (mijn oventemp wijkt wat af, is iets meer dan 160) en dat gaat prima allemaal.
Als ik echter een kleinere  vorm gebruik, bijvoorbeeld eentje van 15 cm of 12, krijgt het biscuit tegen het einde van de baktijd eerst wat deuken er in, om vervolgens in te zakken. Het biscuit smaakt verder prima, maar is dus wel te laag naar mijn zin. Wat doe ik verkeerd??

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

2

Re: Waarom zakt hij in?

langer bakken en of temperatuur aanpassen. beter bakblik, ik zou iets hogere temp en 2 of 3 minuten langer in de oven doen.

3

Hoe mix je je mix? ook 2 minuten laagste stand aan het einde? Het klinkt alsof er nog flinke luchtbellen inzitten op het moment dat je gaat bakken.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Ik gebruik vormen van PME dus dat lijkt mij het probleem niet, mixen doe ik 10 minuten hoogste stand en dan 3 lage stand.
De biscuit zakt in tegen het einde van de baktijd die ik nu hanteer, dus als hij nog in de oven staat, als ik langer zou bakken zou dat denk ik niet uitmaken. Het gekke is dat ik dit probleem niet bij 20 of 25 cm heb.

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda