1

Onderwerp: strak kapsel zonder bubbelgaatjes aan de rand

Na anderhalf jaar bakken merk ik nog steeds dat ik vaak van die bubbelgaatjes aan de rand van mijn kapsel heb. Met botercreme valt dan wel wat schade weg te werken, maar toch zou ik wel eens een écht strak kapsel hebben. Het maakt niet uit of ik dure Wilton bakblikken gebruik of goedkoop spul van IKEA. Mijn kapel komt prima omhoog en verder geen problemen. Alleen dus die rand...het is de de bovenkant van de taart, nadat je hem omgedraaid hebt. Klinkt dit logisch??  :/
Iemand tips hoe ik een strakke rand krijg in mijn kapsel?

Re: strak kapsel zonder bubbelgaatjes aan de rand

Zijn het kleine luchtbelletjes onderin de vorm? Het schijnt te helpen het bakblik een kleine klap tegen het werkblik te geven om de laatste luchtbelletjes omhoog te werken.
Of bedoel je dat de rand aan de vorm blijft steken bij het lossen?

3

ik heb die probleem maar ik altijd doen de top naar benedebn maar toch wil ook zo strak hebben

4

Vanwelie, ze doet 'm ook op de kop ( :think: volgens mij).

Bedoel je van die luchtrandjes, waarbij er een heel dun laagje kapsel loskomt?
Heb ik ook vaker :s  schijnt te komen door teveel invetten...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

ik zet het kapsel inderdaad op de kop...zoals de meesten doen toch...maar inderdaad dat losse randje wat herl dun is en de kuiltjes in dat randje. Schudden en tikken tegen t bakblik hielp niet...dat teveel invetten zou kunnen! zou het daar aan liggen???

6

dat zeggen meerdere mensen hier; ze zijn allemaal fan van spuitbussen om in te vetten.
Ik gebruik vloeibare bakboter, volgens mij steeds eveneveel, maar de ene keer veel meer loslatende randen dan de andere keer :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

ja komt door teveel invetten!
als je het blik het ingesprayd, dan even met een keukenpapiertje langs dat randje gaan. er zit dan nog wel een vettig laagje maar niet meer een dikkere laag.
en pas vlak van tevoren insprayen, anders zakt het vet naar beneden.
zo moet het (meestal ;) ) lukken! :Y

8

Met de spray ben je inderdaad snel te gul..
Ik gebruik zelf liever de bakerelease, en dan maar een klein beetje
Goed uitsmeren met een kwastje, en dan even het keukenpapiertje langs de hoekjes.. Hier nooit loslatende randjes, of belletjes

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

bedankt! ik ga t uitproberen!!