Onderwerp: Uit de hand gelopen hobby in Waalwijk
Ook ik zal me even voorstellen. Ik lees al een paar jaar mee en af en toe plaats ik een taartje, maar heb me nog nooit voorgesteld.
Mijn naam is Debbie, ik ben 43 jaar oud, getrouwd en heb twee kids van 9 (m) en 14 jaar (j).
Ik ben een paar jaar geleden aangestoken door het taartvirus door een (toenmalige) vriendin. Het taartdecoreren heeft sindsdien een enorme vlucht genomen (lees: ben heel veel nieuwe spulletjes rijker en heel veel centen armer ).
Na het maken van taarten voor eigen omgeving, werd me gevraagd of ik ook niet eens een workshop wilde geven. Het leek me heel leuk om te doen, maar dan wel met z'n tweeen. Helaas liet de (toenmalige) vriendin het op de dag van de workshop afweten met een sms-je (dus stond ik daar met een hele groep in m'n eentje ) en sindsdien ben ik vastbesloten om mijn eigen pad te bewandelen.
Dit heeft tot nu toe goed uitgepakt .
Ik startte met de Wilton cursus (nu met 4 bezig), volg regelmatig een leuke workshop en wil eigenlijk ook nog de PME cursus doen. Ik ben per 1 januari voor mezelf begonnen met 'Taart uit Waalwijk' met het maken van taarten en cupcakes op bestelling en workshops. We hebben een aparte ruimte thuis compleet ingericht tot workshopruimte, waar ik 10 mensen kan ontvangen en waar ik alles bij de hand heb.
Hiernaast heb ik ook nog een 'normale' baan (24 uur). Tevens ben ik vrijwilliger bij de plaatselijke zwemvereniging (mijn beide kinderen doen aan wedstrijdzwemmen) en klokker/jurysecretaris bij de KNZB Kring Noord-Brabant.
Het huishouden en, niet te vergeten, mijn relatie, hierbij opgeteld is het soms best druk allemaal, dus ik ben nu aan het leren strak te plannen (timemanagement haha).
Doordat ik in 2009 de diagnose kanker kreeg, met een slechte prognose, stond mijn leven compleet op zijn kop. Ik ben nu ruim twee jaar verder en, hoewel ik nog in de medische molen zit, ben ik blij er nog te zijn! Ik pluk de dag!
Dit heeft wel als positief effect gehad dat ik besloot alleen nog maar dingen te doen waar ik energie uit haal. Dus alle energieverslinde bezigheden (en vooral mensen!) zijn overboord gegooit en er is nog een kern over van dingen die ik wel wil doen en mensen die me heel erg dierbaar zijn.
Mijn streven is om deze balans zo te houden en niet te snel te verzanden in de hectiek van vandaag.
Tja, dit was in het kort wie ik ben... dank je wel voor het lezen en misschien tot 'ziens', hier op het forum, op FB of bij 'Taart uit Waalwijk'.
Hartelijke groet,
Debbie
Pluk de Dag en bewandel je eigen pad!
Workshops voor kinderen & volwassenen ~ Taarten, Cupcakes en Cakepops