Onderwerp: Botercrèmemix Jamin/andere winkel?
Dag wijze dames (en heren),
Tot nu toe heb ik mij nog niet verdiept in het maken van vullingen, ik vul mijn taarten nu meestal met ganache/jam en een mona toetje.
Nu heb ik binnenkort een aantal verjaardagen waar ik heel graag champagnevulling voor wil maken. Ik lees hier op het forum dat de champagnecrème die bij recepten staat erg lekker is... Maar deze wil ik liever niet gebruiken omdat a) niet alle taarten continue gekoeld weg kan zetten en b) er in ieder geval op een van de feestjes een zwangere en verschillende oudere (87+) aanwezig zijn en ik loop liever geen risico met rauwe eieren enzo.
Het andere (als ik iedereen mag geloven zeer smakelijke) alternatief: Champagnebotercrème! De mix uit de webwinkel en dan aanmaken met champagne in plaats van water.
Ik heb alles in huis om mooie taarten te maken (bij een Jamin die wegging flink ingeslagen met 50% korting). Ik vind het zonde om voor alleen een zak botercrèmemix een bestelling te doen bij de webshop (i.v.m. verzendkosten) en ik kan me momenteel helaas geen grotere bestelling veroorloven. Hebben jullie tips? Zijn de zakken botercrèmemix die ze bijvoorbeeld bij Jamin hebben ook lekker als vulling?? Of is er nog een andere ''champagne buiten de koelkast vulling'' oplossing?
Verder wil ik de taart vullen met verse aarbeien/frambozen en afsmeren met witte chocolade ganache...
Een lang verhaal voor een korte vraag. Alvast bedankt!