1

Onderwerp: HELP! Koelkast te klein voor de taart!

Hey iedereen.

Ik zit met een probleem:
Ik ben vorige week aan een opdracht begonnen voor een wiskunde lerares.
De taart moest in de vom van PI.

Ik heb deze 3d gemaakt uit 3 kapsels en dus bestaat uit 3 delen.
Ik ga deze delen dan aan elkaar leggen zodat het 1 geheel word.

Ik heb ze al gevuld en bekleed en in de vriezer staan (als 1 geheel bekleden was voor mij geen optie) maar toen ik het onderbord op wilde gaan meten kwam ik tot de conclusie dat hij als 1 geheel helemaal niet in de koelkast past als ik hem af moet leveren!!

Hij is 60cm lang en 42cm breed...
Is er iemand die een oplossing heeft?
De taart ga ik zondag afmaken en maandag word hij opgehaald.

Hij is gevuld met zwitsere room een hele lichte aardbeien bavaroise.

Liefs

2

Re: HELP! Koelkast te klein voor de taart!

Ik zou hem zondagavond afmaken en dan buiten zetten (goed verpakt). Het is tegen het vriespunt, dus de temperatuur moet geen probleem zijn.

3

ik zou bellen met de opdrachtgever en koelkast vrije vullingen gaan gebruiken..

4

Kimh schreef:

ik zou bellen met de opdrachtgever en koelkast vrije vullingen gaan gebruiken..

Ze heeft ze toch al gevuld? Met koelkast vrije vulling kan ze opnieuw gaan beginnen :|

5

verkeerd gelezen  :rolleyes: ... iets te snel geweest...

6

ik zet mij taarten altijd in de kelder? is er niemand bij je in de buurt die een kelder heeft?

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

7

@Kimh: ga ik bij grotere taart voortaan ook doen maar het was ook niet de bedoeling dat hij zo groot en onhandig uitviel.

@ leintjess: Hij word maandag avond opgehaald...Kan dat dan de hele dag buitenstaan? ik heb namelijk de hele middag zon in mijn tuin.

Zat er al aan de denken om hem in de vriezer bij mijn ouders te doen (mega vriezer) afgemaakt en wel en hem dan maandag bevroren mee te geven.

Zo kan hij ontdooien en als hun hem dan buiten zetten dan blijft hij wel aardig koel tot dinsdag??

8

Ze geven voor maandag 9 graden op. In je koelkast is het 10 graden. In de schaduw of in een koele schuur/garage zit je zeker goed als de zon zou gaan schijnen.

9

in een koelkast is het geen 10 graden hoor, das te warm! tussen de 4 en de 7 graden hoort je koelkast te zijn.

hmm volgens mij zijn koelkasten niet zo groot... is de taart zo groot of alleen het onderbord? anders misschien een kleiner onderbord eronder?
maandag bevroren meegeven kan wel, maar dan moet hij dinsdag dus wel echt gelijk opgegeten worden of in kleinere deeltjes in de koelkast staan.

mooi leermomentje voor de volgende keer ;)
heb ik ook gehad, pastte niet in de vriezer.. gelukkig werd ik bij een supermarkt en daar hebben ze een vriescel. niet toevallig een supermarkt in de buurt die open is en waar je het aan kunt vragen?

10

Buiten zetten of in de schuur kan nu nog wel, doe ik ook, maar wel goed verpakken dan uiteraard

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

11

IK heb hem even ingeschikt en het onderbord verkleint...
Nu past hij in de koelkast!

Ik ben echt geen reken wonder want de onderplaat was 13!!!!cm te groot haha.

Ik maak me soms te snel druk om iets!

Bedankt voor de tips dames.
En heb hier zeker van geleerd.