1

Onderwerp: Standaart vulling bruidstaart

Ik moet een taart maken met daar in de vulling die het meest gebruikt wordt in bruidstaarten

Wat is echt standaart smaak in bruidstaarten.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Groetjes

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

2

Re: Standaart vulling bruidstaart

ik lees mee.

3

ik lees mee.

4

Ik weet niet wat bij banketbakkers gebruikelijk is, maar ik gebruik veel de standaard botercreme-mix, oftewel vanillecreme. En dan gecombineerd met een laag jam of een laag lemoncurd.

Groetjes, Conny

cbuckens schreef:

Ik weet niet wat bij banketbakkers gebruikelijk is, maar ik gebruik veel de standaard botercreme-mix, oftewel vanillecreme. En dan gecombineerd met een laag jam of een laag lemoncurd.

Sorry :think: , jam met botercreme vind ik zelf niet een speciale vulling voor bruiloftsgasten.. hoewel ik het idee heb dat veel forummers hier dit wel graag eten, zal dus misschien aan mijn smaak liggen.. :o
Misschien ben ik verwend   :o , maar denk toch eerder aan champagnemousse met verse framboosjes op getrempeerd biscuit, of een speciale cakesoort.

6

mieperdepiep schreef:

Misschien ben ik verwend   :o , maar denk toch eerder aan champagnemousse met verse framboosjes op getrempeerd biscuit, of een speciale cakesoort.

Oooh klinkt heeeeeerlijk!!!!

Ik vind de keus voor een creme wel logisch, omdat die ook buiten de koeling lekker blijft  ;)
Misschien een champagne creme maken dan?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7 Laatst bewerkt door Annemiekvroone (05-04-2012 13:23)

een witte chocoladecreme, met framboosjes, heeeerlijk

of iets met rozenwater, geeft ook iets chiques mee

8

Bakkers gebruiken vaak chipolata vulling. Maar de meer specifieke bakker hebben ook keus, omdat de chipolata niet door iedereen gewardeerd wordt. En ik vind jou eigen idee eigenlijk super klinken!

Annemiekvroone schreef:

een witte chocoladecreme, met framboosjes, heeeerlijk

of iets met rozenwater, geeft ook iets chiques mee

Gebruik ik ook en dan nog een laagje frambozenjam, heeeeerlijk  :9

10

Owkej dankjewel ik ben er achter dat het vooral Creme is (vanille en chamange) en iets met frambozen.., Klinkt allemaal zo lekker ....

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

11

ik maak binnenkort een trouwtaart met 2 verschillende soorten:
redvelvet en creamcheese
en
vanillebiscuit met opgeklopte witte chocoladeganache, passievruchten creme en een laas passievruchten-curd.

Jammie :)
champagne is ook erg lekker!

Enthousiaste groet, Maxime

12

Is de creme die je normaal op de red velvet spuit ook geschikt als vulling voor een bruidstaart?

groetjes Wilma

13

Ik vul de redvelvet met creamcheese maar smeer hem af met witte chocolade ganache.

14

Ik gebruik een eigen recept voor de creamcheese en die blijft lang goed en is heerlijk :) (je maakt merengue creme en voegt vervolgens de roomkaas toe, wel een goed merk roomkaas anders gaat het schiften of wordt het pappig) ^^

15

1 laag dus??(vulling bedoel ik)

groetjes Wilma

16

Tari, wat noem je een goed merk roomkaas dan en welke verhouding neem je (crème - kaas)? O-)  O-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

17

Tari schreef:

Ik gebruik een eigen recept voor de creamcheese en die blijft lang goed en is heerlijk :) (je maakt merengue creme en voegt vervolgens de roomkaas toe, wel een goed merk roomkaas anders gaat het schiften of wordt het pappig) ^^

Ben ook benieuwd Tari! Creamcheese is toch een koelkast-houdbare vulling? Ik neem aan dat het gaat schiften wanneer het vetpercentage niet hoog genoeg is??
Je beschrijving van jouw bruidstaart-inhoud klinkt heerlijk. Dat zou ik mijn gasten wel durven voorschotelen! Ben helaas al getrouwd.. :D