1

Onderwerp: eerste taartje

als eerst werd de biscuit al niet zo hoog als zou moeten.
maar er was verder niks mis mee gewoon een kleintje. :Y

vervolgens wel een beetje slechte combinatie namelijk aardbeien fruitpasta en afgesmeerd met choco pasta. iemand tips voor de volgende keer?

zelf vond ik hem lekker en de rest die hem op heeft ook, maar de marsepein smaak overheerst een beetje. ik had perongeluk in de winkel marsepein gepakt in plaats van rolfondant. heeft rolfondant een minder sterke smaak? want dan is dat het proberen waard voor de volgende keer.

wie weet er trouwens of je royal icing met de mix van funcakes kunt mixen met je hand mixer. las ergens dat de garden of mixer weet niet meer precies dan kapot ging. durf er niet aan te beginnen zo... :s

nouja hieronder dus het resultaat tips zijn welkom. :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TCHU6EQW-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6GCP6DTO-D.jpg

groetjes en veel bakplezier, Lindsay

2

Re: eerste taartje

Ik vind het een heel schattig taartje  ;)
Ben zelf ook nog niet lang bezig met taarten maken dus dit is wat ik weet;
Makkelijkste vulling is jam, botercreme met slagroom.
Marsepein is suiker met amandelen en rolfondant is veelal suiker met gom dus erg zoet, je hebt ze ook met smaken of voeg er zelf een smaak aan toe.
Royall icing kun je best wel met een handmixer doen als je het op de laagste stand mixt en niet in eens alles bij elkaar gooit. Je zou het ook evt met de hand kunnen doen telkens een lepel suiker aan je eiwit toevoegen tot het volledig is opgenomen maar dat is wel een werkje  :Y

Een taart met liefde gemaakt is dé taart die het beste smaakt!

3

Leuk taartje.

Als je een makkelijke vulling wil, kun je ook luchtige Mona toetjes gebruiken. Hier is de chipolata favoriet. Ik doe meestal 2 lagen chipo en een klein laagje lemoncurd. Heel erg lekker.
Verder vinden wij een vulling van botercrememix gemengd met banketbakkersroom ook erg lekker. Dit kun je allerlei smaken geven en eventueel fruit toevoegen.

Veel succes.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

4

kersenvlaaivulling met chocolade of bokkenpootjescreme is hier de favoriet.

5

Bedankt voor de tips. Kon zoiezo al niet meerdere lagen vullen omdat de biscuit daar te dun voor was. Volgende keer beter. :)

6 Laatst bewerkt door Marloes.91 (14-04-2012 09:08)

Hoi,
Leuke taart! :)
En wat tips van een mede-beginner die deze problemen zelf ook allemaal heeft gehad :P
Eerst over de biscuit, als die niet hoog genoeg wordt: dit had ik eerst ook steeds, maar sinds ik t 'basisbiscuit' recept van hier gebruik, gaat t veel beter.
Het kloppen in een bak heet water werkt echt heel goed! Ik dacht dat t niet nodig was omdat ik eieren toch al nooit in de koelkast leg, maar dat helpt dus wel :) En als bij jou de eieren wel uit de koelkast komen, die mss eerst ook nog even op kamertemperatuur laten komen. Dat maakt al echt heel veel verschil.

En dan de vulling: heb ik ook mee lopen klungelen. De vullingen op de site zijn heel lekker :) Maar als je geen zin hebt in gedoe met gelatine en wachten op opstijven, heb ik de laatste keer (ook al idee van dit forum) het volgende gedaan:
Taart 2x doorsnijden, op 1 laag lekker dik jam smeren, en op de volgende een bekertje slagroom stijfkloppen met een beetje suiker en jam (voor 250 ml slagroom had ik 2 flinke eetlepels gebruikt). Was een groot succes, mn moeder vond het 'echt zoals bij de bakker' ;) en heel makkelijk dus.

(En rolfondant is 'alleen maar zoet', terwijl marsepein idd wel een uitgesproken smaak heeft. Zelf vind ik marsepein wel lekkerder, maar tis zeker t proberen waard denk ik.)

7

Je kan ook marsepein met fondant mengen zodat de amandelsmaak wordt afgezwakt. Persoonlijk vind ik het ook nog eens geweldig werken.

Benieuwd naar meer taartjes van mijn hand? Bekijk dan ook eens mijn Facebook page: https://www.facebook.com/pages/Cakes-by … 0981634307

8

Marloes.91 schreef:

Hoi,
Leuke taart! :)
En wat tips van een mede-beginner die deze problemen zelf ook allemaal heeft gehad :P
Eerst over de biscuit, als die niet hoog genoeg wordt: dit had ik eerst ook steeds, maar sinds ik t 'basisbiscuit' recept van hier gebruik, gaat t veel beter.
Het kloppen in een bak heet water werkt echt heel goed! Ik dacht dat t niet nodig was omdat ik eieren toch al nooit in de koelkast leg, maar dat helpt dus wel :) En als bij jou de eieren wel uit de koelkast komen, die mss eerst ook nog even op kamertemperatuur laten komen. Dat maakt al echt heel veel verschil.

En dan de vulling: heb ik ook mee lopen klungelen. De vullingen op de site zijn heel lekker :) Maar als je geen zin hebt in gedoe met gelatine en wachten op opstijven, heb ik de laatste keer (ook al idee van dit forum) het volgende gedaan:
Taart 2x doorsnijden, op 1 laag lekker dik jam smeren, en op de volgende een bekertje slagroom stijfkloppen met een beetje suiker en jam (voor 250 ml slagroom had ik 2 flinke eetlepels gebruikt). Was een groot succes, mn moeder vond het 'echt zoals bij de bakker' ;) en heel makkelijk dus.

(En rolfondant is 'alleen maar zoet', terwijl marsepein idd wel een uitgesproken smaak heeft. Zelf vind ik marsepein wel lekkerder, maar tis zeker t proberen waard denk ik.)

heel erg bedankt voor je tips ga ik zeker proberen. :Y  alleen vervang ik de jam dan voor fruitpasta hetzelfde idee maargoed wij zijn niet zo fan van de stukjes pitjes enz.. :o

9

Annah schreef:

Je kan ook marsepein met fondant mengen zodat de amandelsmaak wordt afgezwakt. Persoonlijk vind ik het ook nog eens geweldig werken.

heb ik al een keer geprobeerd helaas dacht ik wel dat ik roze en wit wel even kon mengen. vervolgens werd het veel te droog vanwege de poedersuiker en kreeg ik het niet meer samen.

ergens denk ik toch dat het wel een oplossing is en koop ik de volgende keer gwn dezelfde kleuren maar dan van ieder de helft. :Y

bedankt voor je tip! :)

10

Oh ja, fruitpasta kan ook, het extra stevig worden van de slagroom zit m in de pectine in t fruit kennelijk, dus als het maar een jam-consistentie heeft is t vast goed ;)