1

Onderwerp: Hoe lang houdbaar ná invriezen?

Hoi allemaal

Kom ik weer met een invries-vraagje, zag er al heel veel staan en ben er ook al erg mee geholpen, maar had toch nog 1 vraagje erover.
De taart die ik zou invriezen zou voor een zondag zijn voor een collega. Ik zou die dan voor vrijdag ontdooien en dan aan haar meegeven, want de zaterdag en zondag ben ik er niet (vandaar ook dat ik hem niet vers kan maken..  ;) )
Maar, is de taart op zondag nog lekker als hij al ingevroren is geweest en dan op vrijdag ontdooit? De vulling zal een botercreme met smaakje worden denk ik....

Bedankt alvast!

Groetjes, Tanja

2

Re: Hoe lang houdbaar ná invriezen?

\geen antwoord op je vraag, maar kun je hem niet vers aan je collega mee geven en dat ze hem dan zelf 24 uur van tevoren laat ontdooien?

Liefs, Zanoni

3

Tsja dat kan natuurlijk ook he... :P  Ik zal eens informeren of ze een vriezer heeft die groot genoeg is...
En zo niet...misschien dat toch nog iemand antwoord heeft op mijn vraag?

Ik denk dat het wel moet kunnen, misschien alleen wel adviseren om 'm op de zondag ook op te maken (en niet nog stukken later dan zondag te eten) voor de veiligheid.

Wat zijn de vullingen die erin zitten?

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

5

@ kaasvrouwtje; een botercreme vulling, weet nog niet welke smaak..en eventueel met jam...

Daar zou op zich niets mis mee moeten gaan denk ik...

Als je niet de mogelijkheid hebt om 'm bevroren te houden tot zondag (misschien een vriezer beschikbaar op werk, is natuurlijk ook afhankelijk van jouw en haar reistijd van en naar werk), dan zou ik idd vrijdag ontdooien en aan haar meegeven, dan wel erbij zeggen dat ie zondag op moet.

Zolang er geen slagroom ofzo in zit moet dat volgens mij goed gaan :).

Succes ermee!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

7

Bedankt!!