1

Onderwerp: altijd ruzie met botercreme

De eerste taarten gingen goed maar het afsmeren gaat opeens moeizaam. Bovenlaag vh kapsel laat los tijdens het afsmeren en het dijkje maken gaat ook niet zoals het hoort
Altijd hannessen met die spuitzak....

*hoe vloeibaar hebben jullie nou de bc  voor het afsmeren
*hoe maken jullie de spuitzkken schoon of halen Jullie gewoon het teveel eruit en gooien de zak weg???

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

2

Re: altijd ruzie met botercreme

ik smeren met botercreme als ik heb net gemakt dan is makkelijk en gebruikt ik wegwerp spuitzakken,poetsen van bc die zak vind ik lang en smereig

3

Welke botercreme gebruik je?

Ben je andere roomboter gaan gebruiken?

En vloeibaar...........nee, dat is mijn botercreme echt niet.
Spuitzak gebruik ik ook niet voor het afsmeren: een paletmes of gewoon een broodmes uit de keukenla........

Dijkjes maak ik niet...........ik vul meerdere keren dun en blijf dan ruimschoots uit de rand.......

4

bc is gewoon om kamertemperatuur bij mij om af te smeren. Heb je al eens geprobeerd eerst 1 dun laagje te smeren ("crumcoaten")als je biscuit kruimelt, dan in de ijskast en dan nog een dun laagjes bc (waar dan geen kruimels meer inkomen omdat de eerste laag alles vasthoudt)
Spuitzakken : ik gebruik herbruikbare : in goed heet water met zeepsop even steken en dan kan je dus over je spuitzak wrijven langs de buitenkanten zodat de binnenkant wordt gewassen (weet niet of ik duidelijk ben. Goed heet water doorspoelen daarna en dan kan je hem zo laten drogen , ondersteboven zetten, droogt dan vanzelf

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

5

Thanx voor de tips.

Ik heb nu wat royaler gesmeerd met de bc en dan in de ijskast en daarna met een mes nagewreven...
De fondant scheurde dit keer ook niet (was wat voorzichtiger) dus het resultaat mag er wezen.

Ik had dit keer geen dijkje gemaakt voor de vulling (monchou en kersen).

Ik weet helaas niet hoe ik moet uploaden anders liet ik mijn taarten wel eens zien haha....

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery