1

Onderwerp: Cake Pops en chocolade smelten

Hallo!! Effe een vraag.... Hoe krijgen jullie die chocolade zo mooi rond de cake pops?? Als ik chocolade smelt is het heel effe een mooi egale massa, maar nog wel dik en daarna wordt 't weer zo dik dat ik er niks meer mee kan beginnen. Wat doe ik fout??

2

Re: Cake Pops en chocolade smelten

Het is al wel eens eerder besproken op het forum maar je kan er crisco doorheen doen of een beetje zonnebloem olie

3

Oeps.....  :o  Oke, superbedankt voor de tip!! :D Ga eens verder snuffelen met de zoek functie voor ik meer dubbele vragen stel.

4

Geen zonnebloem olie toevoegen, er is kans dat je chocolade gaat schiften of niet meer stolt (olie wordt nooit hard)
Voeg een paar callets cacaoboter toe.. (funcakes) dat maakt het vloeibaarder maar stolt net als chocolade weer mooi op

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ik heb de taart toen wel even in de koelkast gezet, zodat de chocopasta iets harder wordt. Eigenlijk heb ik net zo gehandeld als met botercrème afsmeren...Succes!

De kunst met candy melts en chocolade is om het heeeeel rustig en langzaam te smelten - dus op ontdooistand in de magnetron (eerst 30 sec, dan roeren, dan 20 seconden, en nogmaals en dan ieder keer 10 seconden) of over heel zachtjes kokend water au bain marie. En maar 1 drupple water is einde oefening!

Geruik crisco als het te dik is geworden. 2 eetlepels op 450 gr.

Internationale masterclasses, exclusieve en nieuwe producten voor taartdecoratie. Facebook http://www.facebook.com/TLCS.nl