26

Re: Help de bekleding glijdt van mijn taart

Maartjetaartje schreef:

De botercreme mix van funcakes is niet bedoeld om taarten mee af te smeren, hier heb je 1:1 botercreme voor nodig. Dat is dus 1 deel roomboter op 1 deel poedersuiker. In de mix zit water verwerkt en water + fondant/marsepein gaat niet samen.

Succes!

Nou ik smeer altijd mijn taarten met de botercreme mix van fun cakes en heb al wat taarten gemaakt, vind hem zelf als vulling te zwaar/hard.
je moet natuurlijk wel heel dun afsmeren, zodat er maar heel weinig op zit net genoeg dat het marsepein plakt.

hebben jullie ook wel ervaring met petal powder? van JEM?
dat gebruik ik zelf om de fondant iets steviger te krijgen , en droogt dan wat sneller en iets harder op. het is een stabilisator, en volgens de beschrijving kan het ook als stabilisator voor cream en ice cream staat er zelf s op,weet iemand of het misschien ook geschikt kan zijn op boter creme zodat dat niet snel te week wordt?

welke toef houdt het t langst op een cupcake en blijft t mooist en is het stevigst om te spuiten?

29

christa.meijer schreef:

hebben jullie ook wel ervaring met petal powder? van JEM?
dat gebruik ik zelf om de fondant iets steviger te krijgen , en droogt dan wat sneller en iets harder op. het is een stabilisator, en volgens de beschrijving kan het ook als stabilisator voor cream en ice cream staat er zelf s op,weet iemand of het misschien ook geschikt kan zijn op boter creme zodat dat niet snel te week wordt?

een heleeee interesante vraag waar ik het antwoord ook wel op wil weten :)

"Let’s face it, a nice creamy chocolate cake does a lot for a lot of people; it does for me." Audrey Hepburn