1

Onderwerp: Effectief met mijn tijd omgaan

Ik wil voor mijn eigen verjaardag een paar taarten maken. Een stapeltaart en een klein taartje voor de kids (m&m taart gezien erg super!) maar nu zit ik een beetje met mijn tijd verdeling.
Met 2 kleine kids heb ik niet een hele dag de tijd dus vroeg ik mij af wat mijn beste werkroute zou kunnen zijn.
1) kan ik bv. de taarten op donderdagavond bakken en vrijdag afmaken om zaterdag te eten? Ik heb vrijdagochtend nl. wel tijd om taart af te maken.
Als ik eerder de taarten maak en bv. invries (zonder vulling) kan ik ze dan als ze zaterdag overblijven nog terug invriezen (dan wel met vulling uiteraard).

En heeft iemand nog een gouden tip voor het makkelijk uitrollen van marsepein dat niet scheurt.

2

Re: Effectief met mijn tijd omgaan

Ik maak regelmatig taart in verschillende stappen. Bakken op donderdag, het biscuit in huishoudfolie op het aanrecht bewaren, vrijdag vullen + bekleden en zaterdag opeten.
Het biscuit zal ik wel altijd tremperen met siroop en de taart gaat bij mij na vullen altijd de koelkast in.

Met invriezen heb ik geen ervaring omdat ik het nog nooit nodig gehad heb ivm mijn planning.
Maar er zijn er al veel op dit forum die een biscuit hebben ingevrozen en achteraf na vullen/versieren weer opnieuw in de vriezer doen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

ik maak altijd biscuit eerder en vries dit inderdaad altijd in...xx

Marie-Popo schreef:

Ik maak regelmatig taart in verschillende stappen. Bakken op donderdag, het biscuit in huishoudfolie op het aanrecht bewaren, vrijdag vullen + bekleden en zaterdag opeten.
Het biscuit zal ik wel altijd tremperen met siroop en de taart gaat bij mij na vullen altijd de koelkast in.

Met invriezen heb ik geen ervaring omdat ik het nog nooit nodig gehad heb ivm mijn planning.
Maar er zijn er al veel op dit forum die een biscuit hebben ingevrozen en achteraf na vullen/versieren weer opnieuw in de vriezer doen.

Biscuit tremperen doe je dat dan die donderdag al en daarna die folie of die vrijdag voor het vullen?

Dank je alvast voor je meedenkhulp

corrina4 schreef:

ik maak altijd biscuit eerder en vries dit inderdaad altijd in...xx

Maar vries je het daarna nog een keer in als er over is?

6

ik zou donderdag bakken, vullen en afsmeren en invriezen
vrijdags nog een laagje smeren en dan decoreren

7

maak ik me ook altijd druk over maar uiteindelijk gaat het 3-dagen plan altijd prima! dag 1 bakken en in de vriezer dag 2 ontdooien, vullen en afsmeren en dan op dag 3 afmaken. Tussen dag 1 en 2 zit meestal wel wat langer maar dat werkt prima. Ik heb nog nooit een afgesmeerde taart in de vriezer gezet, dat durf ik niet.............

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

8

Mo's Taarten schreef:
Marie-Popo schreef:

Biscuit tremperen doe je dat dan die donderdag al en daarna die folie of die vrijdag voor het vullen?

Tremperen doe ik net voor het vullen.
Biscuit wordt niet zo snel oudbakken als je het juist verpakt. Bakkers maken meestal ook maar 1 keer per week biscuit.
Ik zie er persoonlijk het nut niet van in om in te vriezen als je die binnen 3 dagen zou opeten, maar dat is mijn ervaring...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Marie-Popo schreef:
Mo's Taarten schreef:
Marie-Popo schreef:

Tremperen doe ik net voor het vullen.
Biscuit wordt niet zo snel oudbakken als je het juist verpakt. Bakkers maken meestal ook maar 1 keer per week biscuit.
Ik zie er persoonlijk het nut niet van in om in te vriezen als je die binnen 3 dagen zou opeten, maar dat is mijn ervaring...

Nee, ik denk dat ik ook eerder het heel goed in folie inpak. Dan kan ik het nl. na zaterdag nog invriezen als het over is (meestal maak ik veels te veel).