1 Laatst bewerkt door iRoshelle (12-04-2012 17:46)

Onderwerp: Vulling doorlekken?

Hoi allemaal,

Ik heb al even wat gegoogled maar ik krijg overal ander antwoord en wil het toch even van jullie horen!  :Y

Ik ga zaterdag een taart maken en ik gebruik simpele vulling (ben nog redelijk nieuw met taarten maken en ga later wel andere vullingen maken) ik wil 1 laag slagroom en twee lagen jam.

Ik had gister een oefentaartje gemaakt en had daar slagroom als vulling ingedaan maar vandaag toen ik de taart ging eten was de hele laag slagroom verdwenen en was mijn beschuit sappig en kladdig, bleh. De hele laag slagroom was dus in het beschuit getrokken.

Nu lees ik dat je een laagje botercreme tussen de beschuit en slagroom moet doen, of alleen een dijkje, of de slagromer stijver moet kloppen, ik weet het allemaal niet meer..  :o

Wat is dus het beste om te doen als de slagroom in de beschuit trekt?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

2

Re: Vulling doorlekken?

:think: heb je wel klopfix door de slagroom gedaan? en in de koelkast laten staan?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Wel in de koelkast laten staan, maar geen klopfix, is dat het geheim? Haha.  O-)

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

4

ik gebruik nooit klopfix en heb daar geen last van. Welke slagroom heb je gebruikt? heb je hem genoeg opgeklopt?

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

5

Ik gebruik normaal altijd de slagroom van het albert heijn huismerk, die werkt prima. Gister heb ik slagroom gepakt van de zaanse hoeve, even iets anders proberen dacht ik. Nu ik zo terugdenk had ik het volgens mij wel minder bij de albert heijn slagroom..

Heb hem trouwens wel genoeg opgeklopt!

6

ik heb dit eerlijk gezegd ook nooit gehad met slagroom ook zonder klopfix niet, heb je het wel koud opgeklopt?
in ieder geval succes met de andere taart en veel plezier :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

7

:think: heeft Zaanse Hoeve misschien minder %vet?

:think: Xhafal, doe je gewoon geklopte slagroom zonder iets (behalve suiker) in een taart en blijft dat goed??

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8 Laatst bewerkt door xhafal (12-04-2012 18:11)

:Y  :Y
ik gebruik hier een lokaal merk slagroom van 40% vet en nooit geen problemen mee gehad. Ik blijf wel trouw aan mijn merk omdat ik heb gemerkt dat sommige inderdaad bij mij minder handig opkloppen ook al zijn ze 40% vet.

Ik klop hem eerst lobbig (pak room even in de diepvries voor je begint en kom in de ijskast ;) ) en dan pas wat bloemsuiker erbij naar smaak en verder kloppen tot de gewenste stevigheid.

9

Mascarpone mengen met slagroom zodat het vet gehalte hoger word.
Hier bij de recepten als, aangevette slagroom

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

10

Ik gebruikte eerst slagroom van de Plus melkan, maar die wilde echt niet.
Nu gebruik ik slagroom van Zaanse hoeve koop ik bij de AH, en die gaat wel goed. Had hem laatst zonder klopfix gedaan, en in de koelkast gezet en na 2 uur ofzo was die alweer zacht  :nooo

11

misschien nog iets steviger kloppen? Bij mij gebeurt dat dus niet dat terug "smelten". Misschien hebben we betere room in België? :lol:

12

Dankjewel voor alle tips! Ik ga aankomende keer gewoon weer die slagroom van de AH gebruiken, ik neem ook klopfix mee en dan kijk ik wel even of ik dat toevoeg ja of de nee. Ik zal ook eerst even de bak in de ijskast zetten en de slagroom in de koelkast. Ik had de slagroom namelijk van de supermarkt, in mijn tas, op het aanrecht en toen pas gebruikt. Misschien was het dan toch te warm?

13 Laatst bewerkt door helmam (12-04-2012 18:50)

Ik doe altijd klop fix door de slagroom heen. Heb nog niet gehad dat het in het biscuit is getrokken. Anders samen met marscapone er door doen heb je ook stevige slagroom :thumb:

14

iRoshelle schreef:

Dankjewel voor alle tips! Ik ga aankomende keer gewoon weer die slagroom van de AH gebruiken, ik neem ook klopfix mee en dan kijk ik wel even of ik dat toevoeg ja of de nee. Ik zal ook eerst even de bak in de ijskast zetten en de slagroom in de koelkast. Ik had de slagroom namelijk van de supermarkt, in mijn tas, op het aanrecht en toen pas gebruikt. Misschien was het dan toch te warm?

zou wel kunnen hoor, hoe kouder hoe gemakkelijker en beter hij opklopt.

15

Koelkast koude slagroom kloppen met 1 zakje klopfix per pakje slagroom (gebruik de goedkope houdbare 0.35 cent voor 200 ml geloof ik)

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

16

juudje84 schreef:

Koelkast koude slagroom kloppen met 1 zakje klopfix per pakje slagroom (gebruik de goedkope houdbare 0.35 cent voor 200 ml geloof ik)

wij hebben hier in België ook van die goedkope room (ik gebruik hem voor sauzen en zo) maar die klopt dus niet zo goed op.  Als je daar geen zakje klopfix doordoet wordt die niet stevig inderdaad. Maar als je een iets betere room neemt (= met meer vet) dan gaat het zonder klopfix. Dat is dus lekkerder, niet alleen heb je niet die chemische smaak van klopfix, maar de slagroom smaakt ook "voller".Alleen voor de lijn is het niet zo goed ;)