1

Onderwerp: icing van funcakes

Hoihoi,

Ik heb het forum afgezocht maar nogsteeds niet echt een duidelijk antwoord gevonden op mijn vraag.

Hier volgt mijn vraag: de ene zegt dat je icing van funcakes zo hard word dat je je tanden er op breekt, en de ander zegt dat het gewoon goed eetbaar blijft.

Welk verhaal klopt ?

en hoeveel gram mix heb je nodig om twee randen te maken om een taartje van 20 cm. (bovenaan en onderaan) ben totaal niet goed in berekenen en inschatten. de mix ligt ondertussen al een maand in de kast pffff. :o

mijn excuses als het toch wel in een onderwerp duidelijk geschreven staat ik kom er namelijk niet uit.

groetjes en veel bakplezier, Lindsay

2

Re: icing van funcakes

Is het Royal Icing? Ik heb geen ervaring met de mix, maak het altijd zelf. Beide verhalen kloppen. Icing wordt hard, je kunt er dus goed mee spuiten, maar wel zo krokant dat je het gewoon kunt eten. Als je het zachter wilt houden, moet er glycerine door (druppels dan).

Je tweede vraag snap ik niet zo goed. Wat wil je er precies mee doen?

Tieneke

3

De randen mooi afwerken. boven en onder zoiets als op deze foto
http://images.google.com/imgres?q=royal … s:211,i:60

bedankt voor je antwoord!  :)

lindsay't schreef:

De randen mooi afwerken. boven en onder zoiets als op deze foto
http://images.google.com/imgres?q=royal … s:211,i:60

bedankt voor je antwoord!  :)

Dat is geen royal icing maar buttercream icing die ze gebruikt hebben voor de randen op de foto.

5

:o haha

zocht gewoon op royal icing.
maar dat kun je daarmee toch ook doen?

dat je dat gelijk ziet zeg! :)

6

lindsay't schreef:

:o haha

zocht gewoon op royal icing.
maar dat kun je daarmee toch ook doen?

Ik zou het gewoon proberen hoor. Ik heb met allebei gewerkt en volgens mij moet het wel kunnen, een rand met royal icing. Ik zou er dan wel wat glycerine in doen, anders wordt het keihard.

Tieneke

lindsay't schreef:

Het randje (de schelpjes) heb ik moeten oefenen bij de Wiltoncursus. Dat krijg je met royal icing nooit zo mooi gespoten rechtstreeks op de taart. De lijntjes e.d. kan je wel met royal icing doen.
succes!!

Danielle_mvs schreef:
lindsay't schreef:

Het randje (de schelpjes) heb ik moeten oefenen bij de Wiltoncursus. Dat krijg je met royal icing nooit zo mooi gespoten rechtstreeks op de taart. De lijntjes e.d. kan je wel met royal icing doen.
succes!!

dat is niet helemaal waar, het is maar net hoeveel ervaring je ermee hebt. Zo'n randje kan je prima spuiten met royal icing :Y  er staat zelfs bij de foto dat het royal icing is.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

tipsytaartje schreef:

dat is niet helemaal waar, het is maar net hoeveel ervaring je ermee hebt. Zo'n randje kan je prima spuiten met royal icing :Y  er staat zelfs bij de foto dat het royal icing is.

Nou ik ben niet zo geoefend dan, want ik zou dat niet aandurven die schelpjes rechtstreeks op de taart met royal icing! Volgens mij is dan gelijk m'n hele taart verziekt  :(
Maar knap als je het wel voor elkaar krijgt!!

10

maar botercreme kan ook heel mooi gebruiken voor zo soort decoratie,zelf gedaan

11

als je zulke randjes spuit met r.i. hoef je er geen glycerine in te doen, het randje wordt juist mooier als je dat niet doet. Het wordt wel hard maar je kunt het gewoon makkelijk eten hoor, je breekt er echt je tanden niet op.
Als ik r.i. over heb dan spuit ik er dropflowers van en die worden hier gewoon opgegeten als snoepjes.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)