1

Onderwerp: Macarons don'ts!

Ik heb vandaag macarons gemaakt, weliswaar met een mix, dus dat was misschien wel gedoemd te mislukken (die van Xenos, gewonnen bij een kerstspelletje!)... Maar ze werden ook voor geen meter rond. Toen ik met de spuitzak probeerde, "liep" het er zeg maar bijna uit, het was eigenlijk geen spuiten meer, zoals je bij bijvoorbeeld botercreme wel kan...

Heb ik iets verkeerd gedaan? Ligt het aan de mix?

Ik heb in ieder geval twee eiwitten in een vetvrije kom opgeklopt, dat werd ook supermooi stijf eiwit... Maar dan die mix erdoor spatelen... Dat was lastig en het leek of het eiwit daar z'n stevigheid verloor.. Help?

Groetjes,
Marieke

2

Re: Macarons don'ts!

Ik denk dat je het er te wild door heen hebt gespateld. Je moet het er zeg maar door heen vouwen.

Enthousiaste groet, Maxime

3

Ik moet nog steeds macarons gaan uitproberen, maar eeeh... ben jij zo wild? ;) Tot zaterdag in elk geval!

~ Never waste a good crisis... ~

4

Ohhhhh hahahaaha! Ik dacht, tot zaterdag? Heeft m'n zus een dubbelaccount ofzo? (Die komt zaterdag wat uitstekers langsbrengen die ze voor me heeft opgehaald.) Pas toen ik je plaatsnaam zag, rinkelde het belletje :lol:

Ik weet niet of ik dat te wild deed, maar het was ook wel héééél veel mix voor dat beetje eiwit... :(

Groetjes,
Marieke